wanneer echo bij nieuwe zwangerschap na miskraam

Hallo

Ik zal me even voorstellen
Ik ben in 2006 bevallen van een gezonde zoon
Ik heb vorig jaar 2x een miskraam gehad.
Wilde graag snel weer zwanger worden, afgelopen maand (5e poging) ovulatietesten gebruikt en ik ben zwanger!!!
De gyneacoloog vertelde de vorige keer dat ik mocht bellen voor en afspraak zodra ik zwanger was, ze zouden in week 6/7 een echo maken.
Vandaag gebeld voor een afspraak en kan 6 april terecht ik ben dan ong 61/2 week.
Wie van jullie heeft ook een echo gehad vroeg in de zwangerschap en is er dan al veel duidelijk of blijft het onzeker.
Krijg je daarna om de 2 weken een echo?
Ik ben echt zo onzeker, ben echt mijn vertrouwen kwijt geraakt.

Ik heb 3 wkn geleden een miskraam gehad.

Ik kan bij een volgende zwangerschap bij 7 weken een echo krijgen   bij de vk. Pas bij 7 wkn kun je het hartje zien kloppen op een echo. Eerder heeft dus eigenlijk geen zin. De volgende echo zou rond 12 weken zijn om de termijn te bepalen.
Ik snap je ongerustheid na twee mk. Maar ik ben bang dat ze niet om de 2 wkn een echo gaan doen...
Heel veel sterkte!!

Edith

Hoi,
ik heb bij mijn tweede kindje wegens omstandigheden een spoed echo gekregen met ong 7 weken en alles was toen al mooi zichtbaar, hartje ook, ik hoefde toen ook niet eerder te komen want dat was er te weinig zichtbaar...
Succes!

Hoi,

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Dit heb je wel verdiend na een slecht jaar! Met een beetje geluk kan je een hartje zien kloppen met 5weken, dan begint het te kloppen en als je een goede echo hebt, is er kans. Ik heb bij mijn dochter op 6 weken het hartje f-gezien. Het ziet er uit als een wesp vond ik, nog niet met armpjes en beentjes maar het begin is er!

Veel succes!

mati

Ik heb bij mijn laatste zwangerschap een vroege echo gehad met 6w en 3d zwangerschap. Dit i.v.m. bloedingen. Op dat moment was er al een prachtig boontje te zien mét hartaktie. Volgens de vk en gyn gaat rond 6w het hartje zichtbaar kloppen.

Ik heb 2 maal een mk gehad, en na beide keren een goede zwangerschap. Doordat ik iedere keer bloedverlies had kreeg ik al vroeg echo's. En na die eerste spannende echo tot 12 weken iedere week (bij de laatste zwangerschap) of iedere 2 weken (de tweede zwangerschap). Dit mede ter geruststelling. Toen ik 12 weken was kwam ik alleen nog onder controle van de vk. Alleen de 20 weken echo deed de gyn weer.

Goede zwangerschap!
Groetjes, Cathy

Hoi Kaja,

Gefeliciteerd met je zwangerschap. Kan je zorgen goed voorstellen.

Ben nu zelf 8 wkn en 3 dgn zwanger na ik oktober een miskraam te hebben gehad. Ik mocht tussen de 6 en 7 weken komen voor de 1e echo. In principe zou je met 5.5 -  6 weken al een hartje kunnen zien. Maar het zou kunnen als je bijvoorbeeld een late eisprong hebt gehad, dat je toch iets korter zwanger bent dan   je dacht. Daarom heeft heel veel eerder een echo maken inderdaad weinig zin.
Ik was met mijn 1e echo uiteindelijk 6 wkn en 5dgn en er was toen al een schitterend hartje te zien. Op dat moment een hele opluchting. Maar helaas heb ook ik te weinig vertrouwen in m'n lijf en vind ik het nog heel spannend. Een eerste goede echo laat namelijk de kans op een miskraam wel wat afnemen, maar het is zeker nog niet 0!
Gelukkig mag ik volgende week zaterdag weer voor een echo komen (3wkn na de 1e). Als deze goed is, zijn er geen extra echo's meer nodig.

Tegen mij heeft de verloskundige steeds gezegd; als ik het niet uit hou, het te spannend vind of het niet vertrouw. Mag ik eerder bellen en eerder voor een echo komen!

Nou Kaja, ik wens je heel veel succes. Ik duim voor een goede echo voor je en hopelijk gevolgd door een voorspoedige zwangerschap,

groeten mama van Nienke

Hoi Mama van Nienke

Heb jij nu aanstaande zaterdag je echo??
spannend!
Wil je me even laten weten hoe het was?
Als deze echo er goed uitziet ben je waarschijnlijk al meer gerustgesteld.
Ik ga aanstaande woensdag voor de eerste echo ben dan 6,5 week.
Hoop dat ze al een hartje kunnen zien.
succes zaterdag

groetjes kaja

Terug
Bovenaan