Wanneer echo?

A

Anoniem

Guest
Hai meiden!

Ik lees hier heel veel dat mensen met 8 weken al een eerste echo hebben
gehad. Bij mijn vorige zwangerschap werd die gedaan met 12,5 week. Is
het nu vroeger geworden, of was ik toen ook gewoon laat?

Lynn

Beste Lynn,

Meestal krijg je met 12 weken een echo als alles "normaal" en goed is gegaan. Er zijn echter veel vrouwen (helaas) die bijvoorbeeld eerder een miskraam hebben gehad of onder behandeling in het ziekenhuis waren/zijn om zwanger te ralken en dan krijg je  eerder een echo.
Ik heb 6 hormoonkuren gehad alvorens het raak was en ik heb met 6 weken en met 9 weken een termijnecho gehad. De laatste dag menstruatie gaat voor mij niet op. Ik heb van mezelf geen cyclus en met behulp van hormonen kreeg ik er een van ruim 35 dagen...

Liefs,
Bien

Hai Bien!

Bedankt voor je antwoord! Ik ga hier blij zitten zijn dat ik pas met 12 weken mag :)

Voor alle meiden die eerder moesten door omstandigheden: Sterkte!

Lynn

Ik heb een echo gehad bij 7w3d (ik dacht dat ik toen al bijna 9 weken was). Ik ben namelijk gelijk zwanger geraakt na het stoppen met de pil, dus ik kreeg een termijnecho.

Liefs Monique

Hai,
Ik heb de eerste keer ook een echo gekregen bij 10 weken omdat ik een cyclus had van 5 weken en ik mocht dus voor een termijn echo komen. Helaas heb ik toen een miskraam gekregen. Heb nu dus gebeld en gevraagd of ik weer eerder mocht komen ivm de eerdere miskraam. Dat kon. Nu heb ik bij 8 weken en 5 dagen een echo gehad.
Volgens mij kun je wel eerder aanvragen als je dat wilt. Vaak is een onregelmatige cyclus al voldoende reden (daarnaast moet er natuurlijk ook wel plek in de echopraktijk zijn)

Groetjes
Danielle (21 w+ 5d)

Haha helaas was mijn cyclus zo regelmatig als het maar zijn kon. Ach...
Ik hoop dat ik in ieder geval 1 echo krijg, zodat ik even kan kijken
voor mijn eigen gevoel.

Ik zie het wel!

Lynn

Terug
Bovenaan