wanneer echt stoppen met de pil?

A

Anoniem

Guest
Hallo dames!

hier een berichtje op dit leuke forum van debje, nieuw hier!
Mijn vriend en ik weten al heel lang dat we een kindje zouden willen als het ons gegeven is natuurlijk, maar nu de laatste tijd is de drang wel heel erg sterk. Ik droom, denk, praat en lees alleen nog maar over babytjes! We hadden bedacht om onzre laatste 2,5 strip nog af te maken en dan maar te kijken wat er gebeurd maar stiekem vinden we dat allebei erg lang duren! Hoe hebben jullie die beslissing gemaakt? Ik ben 23 en ben soms ook wel een beetje bang voor de reacties dat mensen me te jong zouden vinden. Ik denk op het moment 1000 en 1 dingen tegelijk!!! Wie wil er eens wat advies geven?

groetjes Deb

Als jullie het beiden willen zou ik zeggen STOPPEN, het duurt even voordat alle hormonen uit je lijf zijn en je weet nooit hoe lang het duurt voordat je menstruatie opgang komt. Wij zijn vorig jaar juni gestopt, hebben het toen eerst met condoom gedaan ivm alle hormonen, maar al snel zijn we daarmee gestopt.
Succes met je beslissing.
Liefs Rene

Hoi  Deb

Wij wilden in het najaar van 2005 ook heel graag gaan proberen zwanger te worden. In het begin fantaseerden we er alleen over en op een avond hebben we besloten dat ik mijn strip af zou maken en dan zouden stoppen. Eerst zouden we nog met condooms vrijen (hormonen uit mijn lijf) maar dat hebben we  wel 1 hele maand volgehouden.
Mijn vriendin is gelijk na het stoppen van de pil zwanger geworden en heeft inmiddels 2 prachtige dochters. We zijn na die eerste maand dus gelijk voor een zwangerschap gegaan. Nu zitten we in 'ronde 2' wat betekent dat ik nu in mijn 2e cyclus zit sinds we geen condooms meer gebruiken.

Wij vonden het super spannend om te stoppen met de pil en dat is het natuurlijk nog steeds maar ik heb nog geen seconde spijt gehad van onze beslissing!

Succes met jullie keuze.
Groetjes Bientje

Ik ben ook 23 maar wil héél graag een kindje. En mijn vriend ook!!
Eerst zeiden we tegen elkaar dat we na de zomervakantie zouden stoppen, maar zo lang konden we écht niet wachten. Uiteindelijk ben ik al in oktober gestopt (bijna een jaar eerder dus) en daar ben ik ontzettend blij om! Ik zit nu in mijn derde ronde (heb een lange cyclus) en ik wil het liefste vandaag nog zwanger worden!!

Dusss als jij zeker weet dat je ervoor wilt gaan.... gooi die strippenkaart in de prullenbak en doe je best :)

Lfs Benthe

Hoi!

Dit is ook de eerste keer dat ik op het forum ben. Ik ben afgelopen vrijdag 24 geworden en ik heb een zoontje van twee. Ik vind het super om een jonge moeder te zijn! Dus maar gauw stoppen met de pil. Bij mij duurde het 4 maanden voordat ik zwanger was. Een half jaar   geleden ben ik opnieuw gestopt met de pil en ik ben nu net weer ongesteld. Balen. Zo zie je maar dat het soms weleens wat langer kan duren dan dat je wil. Succes ermee!!!!!!

Groetjes Purk.

hoi, als je wilt stoppen met de pil maak dan wel eerst je pil strip op want anders zijn je hormonen echt van de rel. Ik zelf heb al 2 kinderen en we willen nu graag nog een derde. Ik heb voorheen nooit gehoord om eerst op je eerste menstruatie te wachten maar ja tijden veranderen. Ook wij gaan er meteen voor dus wij gaan echt geen condooms gebruiken hoor de eerste maand(en). veel succes.

hoi debje,
je bent echt niet te jong hoor zeker niet als je samen voor een kindje wil gaan
want dan zit de relatie wel goed,ik ben zelf in nov.2004 gestopt en loop dan wel nu op het ziekehuis waar jij helemaal niet aan moet denken hoor maar toen wij voor een kindje wilde gaan duurde mn strip zolang dat ik de laatse week van de strip niet meer wilde slikken en heb hem dus lekker zo in de prullebak gegooit en dacht toen zo weg ermee en ik voelde me daarna echt goed
maar ze zeggen dat het beter is dat je je strip ff moet afmaken maar dat kon er bij ook niet in,
en dan ben ik al een beetje eigenwijs
he meid succes en als je vragen heb gewoon stellen want iedereen staat voor je klaar
het beste he gr voetbalgek xx

Terug
Bovenaan