wanneer echte schoentjes?

Hallo,

De titel zegt het al, wanneer echte schoentjes.
Mijn dochter is bijna 1 jaar en kan langs de tafel en bank lopen ook loop ze ook aan twee handen mee.
Ze heeft nu schoentjes aan als we weg gaan van de zeeman, maar dit vind ik niks. Als ze ze aan heeft zit de hak niet goed er zit dan ruimte tussen.

Hoe weet ik welke schoenen goed zijn en welke maat ze heeft.

Alvast bedankt, gr Henny

 
Hoi,

Het beste kan je schoenen kopen als je dochtertje goed loopt. (dus een aantal goede stevige stappen los)
Voor die tijd gebruikte ik boumy's.

Als je eerder schoentjes koopt leert je kind verkeerd lopen en gaat dan met platvoeten lopen omdat kinderen eerste moeten leren om goed af te rollen met de voet. De eerset schoentjes / slofjes zijn daarom ook zo soepel.

En omdat de voeten nog niet de juiste stand hebben en nog groeien in die eerste tijd. Blijf je heel snel schoenen kopen.

Ik lette bij het kopen van schoenen op de maat of ze genoeg ruimte had maar kocht zeker niet te groot. Het advies is ook verschillend sommige schoenen winkels hebben er echt verstand van en daar ging ik heen. Nu de winter schoenen heb ik gekocht bij prenatal nergens konden ze me helpen  op de manier die ik wilde of hadden schoenen in haar maa.
Maar laat het eerst opmeten en koop niet te snel schoenen het beste is om op slofjes of blote voeten te lopen.

groetjes joyce
 
Hallo Henny,

Inderdaad nog even wachten met het kopen van echte schoentjes. Deze zool is nu nog te hard en te stug. En trouwens, de voet gaat zich nog meer ontwikkelen&groeien door het lopen. Het algemene advies is, als ik het goed heb,  wachten met het kopen van schoentjes totdat je kind ongeveer een maandje loopt.

We hebben voor onze zoon (stapt achter loopwagen, doet paar stapjes los) zachte zool-schoentjes van de Dolcis. Deze zien er leuk uit, hebben een antislip-zool en zitten de ontwikkeling van de voetjes niet in de weg. Deze schoentjes zijn iets warmer dan (leren) slofjes. Zeker als je buiten een paar stapjes wil gaan doen.

Veel succes!

Groetjes Marieke
 
Terug
Bovenaan