Wanneer een 2e?

A

Anoniem

Guest
Hallo,

Wij hebben een zoontje van net een jaar en eerlijk gezegd kriebelt het bij mij wel al een tijdje voor een 2e kindje.
Mijn man is hier echter nog helemaal niet mee bezig en als ik er dan over begin (hij begint er nooit zelf over) zegt hij dat hij 3 jaar wel een goede leeftijd vindt om een 2e kindje te krijgen (dus bij ongeveer 2,5 jaar weer gaan proberen).
Ik vind dit echter veel te lang duren. Ik begrijp de voordelen van een iets ouder kindje: hij kan dan al veel meer zelf, en je loopt niet steeds met 2 kinderen te zeulen), maar ik zie vooral de voordelen van kindjes dicht op elkaar: het baby-achtige is nog niet zo lang geleden, dus je zit er nog min of meer in, en ik heb het idee dat de kindjes dan meer aan elkaar hebben.
Het is bij mij ook een gevoelskwestie: ik zou weer dolgraag zwanger zijn en een klein hummeltje hebben.

Wanneer waren jullie aan een 2e toe, en wat waren jullie afwegingen?

ik heb een zoon van 15,een dochter van 4,en nu alweer 16 maanden bezig voor de derde.en ben 37jr.dus je heb het niet altijd voor het zeggen of voor het uitzoeken.

Bij ons zou er geen tweede komen. Hoe graag we het ook wilden. Wij hebben namelijk een redelijke kans op een gehandicapt kind. Maar na een aantal nare ervaringen van anderen veranderde onze mening. Je hebt nooit garantie dat het goed gaat! En ons voordeel is dat wij het kunnen laten onderzoeken. Dus heb ik vorige zomer weer contact gehad met het ziekenhuis. Ik hoopte dat we met een gezond kind een tweede keer minder risico liepen. (hoezo naief!) Dat was niet zo, maar mijn hormonen sloegen wel op hol. Mijn man heeft een aantal maanden aan het idee moeten wennen. In november gaf hij het groene licht. Gelijk aan de Foliumzuur en een afspraak om na 4 weken het spiraal te laten verwijderen. Zo wist ik zeker dat er een buffertje folium in mij zat voor we begonnen. Onze oudste is bijna 2. Maar ik weet wel dat ieder voor zich voelt wanneer de tijd weer rijp is. Mijn man had alleen iets meer tijd nodig om aan het idee te wennen. Hij begreep niks van mijn hormonen! Maar inmiddels vind hij het weer net zo spannend als ik! Dus, wie weet moet je man nog even aan het idee wennen. Wel warm houden is mijn advies. Voor je het weet snapt hij het, en gaan jullie er weer voor. Veel geduld en succes!
Groetjes, Kat

Hallo,
Wij hebben een dochter van nu 5 jaar en zij was nog geen jaar en toen was ik alweer zwanger van de tweede.
Jammer genoeg mochten wij haar niet bij ons houden.
Maar we zijn nu alweer anderhalf jaar bezig voor een derde,en nu zijn we in de medische molen gekomen.
Ik vind dus ook dat de kinderen idd niet zoveel hoeven te verschillen.
En 5 of 6 jaat vind ik al een heel verschil!!!
Zoals dat(hopelijk) bij ons nu het geval zou zijn.

Hoi,

Mijn dochtertje is 19 maanden en ben nu net zwanger van de 2e. Mijn man en ik wilden graag meer kinderen maar je hebt het inderdaad niet voor het zeggen hoeveel ze in leeftijd gaan verschillen.
Dus hadden wij zoiets van, laten we maar beginnen en dan zien we het wel.
Ik merk aan mijn dochtertje dat ze helemaal opleeft als ze leeftijdsgenootjes of jongere kinderen tegenkomt, ze speelt dan altijd heel fijn samen. Dus met een zusje of broertje wordt het er alleen maar gezelliger op.
Ik hoop dat jij er met je man uitkomt, en dan klussen geblazen !

Succes ! Nadine

Hoi
Wij hebben een zoon van 7 jaar. Ik ben al meer dan 2 jaar bezig om zwanger te worden. Ik heb in oktober 2003 een miskraam gehad. Ik kreeg op een gegeven moment ontzettende krampen, ik dacht een bbz. Dezelfde nacht nog geopereerd en een dermoid-cyste verwijderd en een rechter-eierstok. Ik was na de operatie nog steeds zwanger heb zelfs het hartje zien kloppen in, ik was plusminus 9 weken. 2 weken later ging ik voor controle en helaas het hartje klopte niet meer. Ik ben nu zwanger en 8-10-2005 uitgerekend. Ik ben ontzettend bang, ik krijg omdat ik in het ziekenhuis met een fertiliteitsonderzoek bezig ben al gelukkig 21-02-2005 een echo. Maar om antwoord op je vraag te geven wanneer een tweede? Ik denk dat iedereen dat voor zich zelf moet bepalen. De een vindt het fijn kort na je eerste en de ander (zoals ik)mag er best een jaar of 5 tussen zitten. Alleen word ik deze maand 36 jaar,, is niet heel erg oud maar toch. Achteraf heb ik wel zoiets van waren we maar eerder aan een tweede begonnenn.

Groetjes Monique

Hoi, ik heb een zoontje van bijna 2.5. Toen hij een net een jaar was, waren wij er weer helemaal klaar voor. Echter bij een routine uitstrijkje bleek ik een voorstadium van baarmoederhalskanker te hebben na heeeeeel veel spannende maanden, onderzoeken en een operatie mag ik toch weer proberen zwanger te worden. Echter als bij een 1/2jaarlijks controle uitstrijkje anders blijkt weer niet. Je begrijpt dat er nu een grote druk achter zit en waar ik bij de eerste in de tweede ronde zwanger werd zo ben ik nu in ronde 6 dus nog steeds niet zwanger!
Advies: Begin eraan als je er beide klaar voorbent, want je weet nooit wat er op je weg komt.
Succes

Ik vind dat je dit helemaal zelf moet weten. Je voelt zelf wel of je er klaar voor bent of niet.
Liefs kaatje

Terug
Bovenaan