wanneer een beetje regelmaat

he hallo meiden

Mijn dochter is ruim drie weken. Ze krijgt borstvoeding en ze drinkt over het algemeen wel goed. Ze groeid goed in ieder geval. Het enige wat mij nu een beetje gaat opbreken is dat ze nog steeds geen regelmaat heeft. De ene keer komt ze na twee uur alweer   de andere keer na 4 uur. Ook 's nachts komt ze gewoon iedere 3 uur soms na 4 uur. dus dat zijn twee voedingen per nacht.
Wanneer kwam er bij jullie een beetje regelmaat in???

Verder slaapt ze overdag erg weinig. Nu is het wel een tevreden kindje dus maak ik me niet al te veel zorgen hoor, maar ik vroeg me af hoe dat bij de anderen is.

Groetjes Linda
 
Mijn jongste is nu bijna 8 weken en slaapt pas sinds deze week door (6 uurtjes aan een stuk) Ik geef ook borstvoeding en dit is mijn derde dochter. De eerste twee sliepen niet zo snel door als deze. Wat misschien verschil maakt (voor ons dan) dat we onze derde dochter inbakeren. Met de inbaker doeken slaapt ze veel rustiger en langer door. Zonder de doeken is ze veel wakkerder en wil dan ook vaker drinken. Het nadeel van borstvoeding is dat je niet kan zien hoeveel ze drinken en dat je dus ook niet weet wanneer ze weer honger gaan krijgen... Zeker de eerste paar weken is het voor beide partijen wennen. Ik heb altijd op verzoek gevoed en gemerkt dat er na een tijdje echt wel regelmaat in komt. Probeer je slaap een beetje "in te halen" op de momenten dat je baby ook slaapt. Voor mij is het natuurlijk wat moeilijker omdat ik er al twee rond heb lopen, maar ook ik sloot nog regelmatig even mijn ogen als de jongste sliep.
 
hoi,

mijn dochter kreeg na een week de fles dus ik kan niet mee praten over regelmaat met borstvoeding.
maar ze is nu 5,5 maand en krijgt nu pas een beetje regelmaat, ik kan nu pas een klein beetje "plannen" zeg maar.
ik heb de eerste weken/maanden ook echt naar regelmaat lopen zoeken en werd helemaal moe van mezelf, toen ik dat eenmaal door had en tegen mezelf kon zeggen dat ik voorlopig geen regelmaat krijg totdat ze misschien ongeveer een jaar is en alleen nog s'middags slaapt ging het al veel beter...

groetjes Carli
 


Hallo.

Mijn zoon is nu 9 weken. In het begin kreeg hij om de 3 uur voeding en ook 's nachts dus. Na een paar weken kwam hij om de 4 uur 's nachts in ieder geval dus had ik nog maar 1 voeding 's nachts.
Inmiddels zit hij op 5 voedingen om de 4 uur dus en hij slaapt vanaf 8 weken voortaan door 's nachts. Heerlijk wat een rust geeft dat zeg. Je moet echt even geduld hebben, ze zeggen dat het gemiddeld 3 maanden duurt voordat ze doorslapen 's nachts.
Mijn zoontje slaapt tot 8.00 uur 's ochtends echt een verademing. Succes ermee

Veel liefs Pascalle en Bram
 
he hai,
mijn zoontje is nu 5 maanden oud. Niet om te demotiveren, maar erg veel regelmaat was er bij mij niet. nou ja in zoverre dat hij om de 2,5 uur wilde drinken (ook 's nachts!) Ik geef sinds vorige week flesvoeding en nu geef ik hem om de 4 uur. Tijdens de bv vond ik die 'onregelmatigheid', want je hebt het toch altijd bij je en 'snachts heb ik hem regelmatig in een slaapzak op ons dekbed tussen ons in gelegd, zodat hij zich alleen maar hoefde om te draaien om te drinken. Zo kon ik zo goed als doorslapen.
Overdag was hij om 7 uur wakker, 1,5 uur wakker, 45 min. slapen, 1,5 uur wakker, 45 min slapen....enz. Korte slappjes dus. Dat ging zo door tot 22.00 uur en dan gingen wij naar bed. Meestal sliep hij dan tot 1 uur en daarna nam ik hem in bed.
Neem wel de tijd voor jezelf en luister naar je lichaam. idd als je kindje slaapt doe dan ook een tukje. Ook al slaapt ie weinig, die 'paar' minuten rust en dus liggen voor jou zijn ook belangrijk. Je hoeft niet altijd te slapen als je maar rust.
Succes groetjes van Lineke
 
Terug
Bovenaan