wanneer een buikje?

Hallo allemaal, even een vraagje:
Ik ben nu bijna 16 weken in verwachting, maar wanneer ga je echt een buikje krijgen?ik merk wel dat ie iets dikker word,en pas me gewone kleren  ook niet meer,maar t is nog zo zacht, lijkt wel puppyvet,nou ben ik van mezelf ook niet slank en had ik zelf ook al een buikje,maar ik dacht dat je echt vanaf het begin al een hard buikje krijgt.
Mischien raar, want dan ben ik bang dat t mischien niet goed groeit ofzo,hebben jullie daar ervaring mee?ik hoor t graag van jullie,liefs door
 
Hallo,

Volgens mij werd mij voor het eerst gevraagd of ik zwanger was toen ik zo'n 20 weken zwanger was, dat was volgens mij ook rond de tijd dat ik een keer tegen m'n man zei: 'zo nu hoef ik m'n buik niet meer 'uit te zetten' je ziet het zo ook wel' Maar dat ik vind dat m'n buik echt harder is geworden is pas van de laatste weken, vanaf week 28 ofzo,  de baby komt namelijk steeds hoger en duidelijker naar voren. Ik heb nu dat m'n buik boven m'n navel hard is en daar onder zacht, maar het verschilt zo per persoon. Mijn baby'tje ligt met het kontje rechts van de navel tegen de ribben en het ruggetje draait om de navel heen naar links met het koppie naar beneden in het bekken, dus het grootste gedeelte kind ligt ook boven/terhoogte van mijn navel.
Ik zou me geen zorgen maken. Dat zeg ik nu stoer, maar ik doe het zelf ook. Ben toevallig vanochtend naar de verloskundige geweest en die heeft me verteld dat dat in mijn geval normaal is. Gezien de ligging van het kind.

groetjes kirsten
32w6d
 
Aangezien je baarmoeder nog voldoende ruimte in je buik heeft, voel je het nog niet zo duidelijk. Ik kon mijn baarmoeder alleen voelen als ik een harde buik had, en dan ben ik redelijk slank (maatje 38). Je baarmoeder drukt alle ingewanden aan de kant en in het begin ligt je baarmoeder (zo voelde dat bij mij) wat dieper in je buik. Pas wat later kwam het meer naar voren. Bij bijna 16 weken is  alles nog niet zo groot. Wat ik bij mijn eerste handig vond,  was zo'n zwangerschapsdagboekje... Daar staat in hoe groot je kind ongeveer is en welke byzonderheden je zou kunnen merken. Ik vind het best een handig naslagwerkje!  
Goede  zwangerschap gewenst!  
 

Hey!

Zelf maakte ik me ook behoorlijk zorgen, mijn buik begon pas te groeien toen ik 18 weken zwanger was en bij 20 weken was het voor sommige mensen   te zien.
ik denk niet dat je je er heel druk om moet maken, het verschilt per persoon.
Ik ben achteraf wel blij dat het zo lang geduurd heeft, ik heb nu een behoorlijke buik en heb er wel last van hoor ;)
maar de laatste weken houden we ook nog wel vol!

liefs sarah 34w3d zwanger van 1e kindje
 
Ik ben nu 15+ 4 dagen zwanger van mijn eerste kindje, en ook bij mij is er nog niets te zien, behalve het puppyvet waarover jij ook praat. Een collega van mij is even ver, en heeft al een fors buikje. Gelukkig weet ik dat het bij één gauwer zichtbaar is dan bij de ander, dus ik zou me in jouw geval ook geen zorgen maken. Je zult zien dat onze buikies binnen 2 á 3 weken ook beginnen te welven.





 
Ik ben nu bijna 24 weken in verwachting en ik heb ook maar een klein buikje.
Mensen kunnen zien dat ik zwanger ben maar daar is ook alles mee gezegd. Als ze horen dat ik bijna 6 maanden heen ben kijken ze me aan van he???
In het begin vond ik het wel jammer en maakte ik me ook zorgen of het kindje wel groeide maar de echo's  wijzen uit dat het kindje groeit volgens schema en het verschilt gewoon per persoon. Ik bekijk het nu maar zo wat er niet aan komt hoeft er ook niet af!
 
Ik ben nu 25 weken zwanger en begin nu eindelijk wat reacties van mensen te krijgen van: je gaat het nu wel zien! Daarvoor riep iedereen dat ik nog maar zo'n kleine buik had. Zelf merkte ik wel vanaf week 20 een verschil en zaten sommige kleren niet lekker meer, maar voordat de buitenwereld dat ziet duurt het gewoon iets langer. Bij de verloskundige en bij de 2 echo's die ik heb gehad heb ik me weer gerust laten stellen dat het heel normaal is, zeker bij een 1e zwangerschap, dat je het pas in de tweede helft van de zwangerschap goed gaat zien. En zolang je kindje goed groeit is dat toch ook het belangrijkste!
Verder heeft iedereen er natuurlijk altijd een mening over hoe je buik eruitziet. Heb van anderen met juist een nogal dikke buik gehoord dat iedereen dan weer roept: dat wordt een tweeling!
Dus wacht maar gewoon af, die buik komt vanzelf hoor!
 
hoi allemaal,

ik ben nu bijna 16 weken zwanger van de 2de. tot een dag of 3 terug zag je bij mij ook niet veel, maar zat mijn kleding wel te strak. sinds een dag of 3 is mijn buik echt met de dag aan het groeien en ziet de buitenwereld hetook duidelijk. erg raar. of de baby ineens een spurt aan het maken is. ik ben zelf ook niet de slankste dus....op een dag kan het zomaar ineens zover zijn. maak je niet druk, je kindje groeit heus wel goed.

groetjes brenda
 
Terug
Bovenaan