wanneer een dekbed?

A

Anoniem

Guest
hey
wanneer mag je een dekbedje gebruiken?
ik weet het niet meer namelijk
groetjes ineke

pas met 2 (of 3??) jaar.... Dus dat duurt nog eventjes.

Groetjes Debby

2 jaar.
Tot die tijd kunnen ze warmtecirculering nog niet goed zelf regelen en wordt het te snel te warm onder een dekbedje.
Sil

hoi,

ik heb hier ook effe een vraag over want wat is precies een dekbed?
Is een gewone deken die je altijd al gebruikte en die je nu in een katoenen laken stopt ook een dekbed? Want dat is toch niet anders dan een laken met een deken eroverheen en dan instoppen? Thomas zit namelijk zo te spoken in bed dat het met die laken en deken altijd een bende werd en nu hebben we een deken in een dekbedovertrek gestopt en die kun je beter instoppen en het blijft tenminste bij elkaar. Maar is dit nu ook gevaarlijk of niet?

groetjes Ida

Dat geldt volgens mij niet als dekbed Ida. Dan is de samenstelling idd hetzelfde als een laken en een deken, dus kan het geen kwaad.
Onder een dekbed versta ik een echt dekbedje in een dekbedhoes en daarbij gaat het dus vooral om het dekbedje.
Sil

hey dat is een goed idee want dat was mijn probleem ook een beetje dat hij er een dikke bende van maakt s nachts, dus dan ga ik ook maar een dekentje in een dekbed hoes stoppen
goed idee dank je
groetjes ineke

quote: ineke2 reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('29-10-2007 08:48:50'));

hey dat is een goed idee want dat was mijn probleem ook een beetje dat hij er een dikke bende van maakt s nachts, dus dan ga ik ook maar een dekentje in een dekbed hoes stoppen
goed idee dank je
groetjes ineke

In dat geval kan je ook een slaapzakje proberen. Heather slaapt zo onrustig dat we haar in een slaapzakje hebben en ze blijft er goed bedekt in en slaapt er in als een roosje (meestal in ieder geval ).

Groetjes, KT

Terug
Bovenaan