Wanneer een derde kindje?

Hallo,

We zijn heel dankbaar dat we twee prachtige kinderen hebben mogen krijgen. Mijn man en ik denken er over om voor een derde kind te gaan. Nu voelt het nog wat snel voor ons. Onze kinderen zijn nu 3;4 jaar en 1,5 jaar.

Graag hoor ik jullie ervaringen met een derde. Wanneer gingen jullie er weer voor? Wat ervaren jullie als prettig leeftijdsverschil en waarom?

Hihi grappig, mijn dochters zijn van oktober 2017 en juli 2019. Dus ruim 3.5 jaar en 22 maanden nu. Beetje hetzelfde als bij jou.

Wij gaan vanaf juli voor een 3e kindje!

Ik wil sowieso geen 3 kinderen onder de 4 jaar, dus daarom wilden we sowieso wachten tot de oudste 3.5 jaar was.

De meiden zijn binnen 2 jaar na elkaar geboren en dat vond ik toch best pittig, dus nu zou ik er graag 3 jaar tussen willen. Ook niet heel veel meer, omdat je dan weer helemaal opnieuw begint en dan voelt het voor mij toch als een nakomertje.

Bij de eerste 2 was ik beide keren binnen 2 maanden zwanger. Hopelijk nu ook en dan hoop ik dat we volgend jaar zomer onze 3e mogen krijgen. Dan zijn de meiden dus 4.5 jaar en (bijna) 3 jaar. Echte grote zussen maar nog niet mega groot. Lijkt me heel leuk zo!

Overigens moeten we hier nog wel flink uitbouwen omdat we nu maar 2 slaapkamers hebben en straks worden dat er 4. Er wordt zowel boven als beneden flink aangebouwd hier dus dat duurt wel wat maandjes. Vandaar dat een 3e baby ook nog nier veel eerder mag komen dan zomer 2022 ;)

Wat is ideaal? Ik weet het niet. Doe wat goed voelt voor jezelf. Ik heb liever een lente/zomer baby dan een winterbaby, ik wil liever geen verlof in de winter. Dat speelt ook mee. Maar uiteindelijk moet het je ook gegund zijn, je kunt het niet sturen.. misschien krijg ik nu wel 2x een miskraam of lukt het helemaal niet. Ik kan het leuk uitdenken, maar je beslist er niet zelf over uiteindelijk ;)

Onze zoon is net 2 geworden en onze dochter is 5 maanden. Wij hebben besloten om voor een derde te gaan als de oudste op de basisschool zit. Dus voor ons wordt het nog ongeveer anderhalf jaar wachten, als mij dat lukt?

Wij hebben een derde kindje gekregen toen de oudste twee al naar school gingen. Ik vind het zo leuk! Ik heb heerlijk alle tijd met haar als de andere twee op school zijn.
Je moet inderdaad weer een beetje terug in de tijd, met voedingen en slaapjes. Maar je bent er zo weer in :)
En ik geniet echt heel erg van de tijd met haar. Het gevoel, nog één keer alles meemaken, speelt hierin echt wel mee voor mij.

Hier zwanger geraakt van de 3e zonder dat we er mee bezig waren. Tussen de oudste en de 2e zitten 27 maanden. En tussen de 2e en de 3e zitten straks 30 maanden.

Dus de oudste is nog net geen 5 als de jongste geboren wordt. En de middelste is dan 2,5 als jongste geboren wordt.

Zelf had ik altijd een wens voor een 3e. Al had er van mij iets langer tussen mogen zitten. Maar ik vind het ook wel weer een voordeel dat de 3e er in het ritme achteraan komt. Qua samen spelen, en het niet weer helemaal ‘overnieuw’ beginnen.

Hier nu ook 3 kindjes. Mijn eigen ervaring was dat ik van 1 naar 2 ook heel pittig vond. 1 Uit Maart 2016 en de ander Mei 2018. Baby nr 3 is afgelopen Maart 2021 geboren. 

De oudste was toen nog 3 weken 4 en de middelste dus 2 jaar en 10 maanden.
En mijn ervaring is deze doe je er gewoon bij. En met zeker het leeftijdsverschil van 2 en 3 gaat het toch allemaal een stuk makkelijker. 

Terug
Bovenaan