Wanneer een dikkere buik ?! (bij een 3de zwangerschap?)

Hoi Allemaal,

Even een vraagje,
Misschien al wel 1000x op 't forum gesteld?

Ik ben bijna 6wk zwanger (morgen) en voel me 'dik' heb een opgeblazen buik en als ik ergens ben heb ik 't gevoel m'n buik te moeten inhouden.
Ik lees, dat dit niet zo zeer komt door de groei van je baarmoeder,maar door de 'rommelende' darmen etc?
Dit zal dan ook vast wel het geval zijn,
Maar wanneer kregen jullie een buik (je) bij een 2de/3de zwangerschap?

Dit is mijn 4de zwangerschap.
Heb 2 gezonde kinderen, 1x miskraam bij 6,5 week (dat was de 3de zwangerschap,toen had ik dit gevoel overigens helemaal niet!)

Ben benieuwd naar jullie 'ervaringen'

Liefs Marieke
 
Bij mij is het altijd snel gegaan, met 7 weken was het al zover dat ik zwangerschapsbroeken aan moest omdat de rest niet meer pastte. Waarschijnlijk veel hormonen haha. Nu begin ik van buiten ook de baarmoeder te voelen dus wat nu groeit is van het kindje.

xx
 
Dat wisselt per persoon. Bij mijn derde zwangerschap kon ik net als bij de eerste twee keer tot zo'n 16 weken mijn eigen kleren aan. Een echt dikke buik heb ik nooit gehad.
 
Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik rond 16 weken een echt buikje, bij de tweede zwangerschap rond 13 weken en nu heb ik al vanaf week 11 een positiebroek aan. Het zit gewoon veel lekkerder. Ik begin nu ook al echt een zwangere buik te krijgen, maar voor mijn gevoel niet echt overdreven meer dan bij de andere zwangerschappen. Ik denk dat het sowieso bij iedereen anders is.
 
Ik ben 8 weken zwanger van ons 3de kindje.en hier gaan mn kleren nog prima dicht,s avonds ben ik soms al wel dikker,maar iemand die het niet weet zie het nog niet.bij de 1ste rond 19 weken positiekleding aan,en bij de 2de rond 15 weken,maar denk nu wel al eerder.
maar bij iedereen is het anders hoor
liefs jootje
 
Ja, dat ook met name s'avonds 'opgeblazen' tja.. het zullen ook wel hormonnen i.c.m de darmen zijn!
Vandaag nog 2weekjes, en ik krijg m'n 1e echo!
Kan haast niet wachten.
Mijn 3de zwangerschap ging mis bij z'n 6.5 week
Dus voor mij is dit een 'spannende'week!

Liefs,
Marieke
 
Toen ik een positest in mijn handen had met mijn 3e zwangerschap snapte ik ook waarom mijn kleren niet meer pasten! Ben toen overigens ook 25 kg gegroeid. Ben onderhand bijna 7 weken zwanger van de 4e. Ben sinds de vakantie wel 3,5 kg gegroeid, maar pas nog prima in mijn kleren. Ik ga er trouwens niet vanuit dat die 3,5 kg van de zwangerschap komt, maar het zal wel door het lekkere eten zijn in de vakantie ;)!
Succes met je echo!
 
Terug
Bovenaan