wanneer een eind aan gebroken nachten?????????

Hoi,

Ik heb nu al bijna twee weken niet geslapen, weet er iemand wanneer je baby tje gaat doorslapen?
En hoe doen jullie dat, kinderen die overdag wel goed slapen, maar als eenmaal de nacht is aangebroken............, heeft er iemand tips?

Sira

hoi,
boas is nu 8,5 wk en slaapt sinds 2 nachten door.het ging heel geleidelijk.de eerste 4 weken kwam hij elke 3 a 4 uur,dag en nacht.na 4 weken werd dat snachts 5 uur en de afgelopen week was het 22 uur laatste fles en naar bed en dan tussen 4 en 5 kwam hij weer.sinds 2 dagen slaapt hij door tot 8 uur.
er zijn kindjes die eerder doorslapen,maar dat is meer mazzel  dan gebruikelijk.ze zijn nog zo klein.boas mocht de eerste 3 weken niet eens doorslapen,omdat hij nog geen 6 pond was.maar hij deed het ook niet dus...

hoi hoi
het klinkt heel erg hard maar ik heb het bij al mijn kinderen zo aangepakt en het helpt echt.je moet ze gewoon laten huilen,even gaan kijken maar geen voeding geven.laat wel weten dat je er bent maar een baby maagje went aan de nachtvoeding en als jij elke nacht voeding geeft blijf je er een hele tijd aan vast zitten.weet dat het zielig is maar je zult zien het werkt echt.
succes
liefs sil(mama van 5 kids en zwanger van de zesde)

Hoi Hoi,
Vervelend en vreselijk vermoeiend hé, die gebroken nachten. Op een gegeven moment ben je op en kan je echt niet meer.
Ik vind twee weken wel érg klein om geen nachtvoeding meer te geven hoor. Ligt ook een beetje aan hoe zwaar je baby al is.
Mijn dochtertje is inmiddels al 4 maanden en slaapt sinds een paar weken door, maar wordt nog steeds af en toe wakker 's nachts. Ik geef al vanaf   11 weken geen nachvoeding meer, maar toch wordt ze af en toe wakker. Meestal laat ik haar dan huilen en valt ze vanzelf wel in slaap. Maar mama is dan evengoed wel wakker!
Toen ze kleiner was, heeft het ons heel goed geholpen om echt een strak ritme erin te houden; eten, knuffelen, spelen en bij de eerste tekenen van vermoeidheid weer naar bed. En dan 's avonds en 's nachts eten en gelijk terug.
Babies hebben ong. 6 weken nodig om een goed dag/nachtritme te vinden. Sommige wat langer en andere weer korter.
Probeer zelf ook te slapen als je baby overdag een tukkie doet. Zo kan je het wat langer vol houden.
Succes, Sil

Het kan zijn dat jouw kind zijn dag en nachtritme omgedraaid heeft. Ik kreeg hierover tips van het cb en dat werkte bij mijn zoontje toen goed. Als je de baby 's nachts uit bed haalt om te voeden liever niet verschonen als het niet nodig is. De kamer waarin je de voeding geeft zo donker mogelijk houden en niet tegen je kind praten. Na de voeding ook meteen weer terug naar bed, dus niet eerst me je kind gaan spelen. Op deze manier leert je kind dat de nacht is om te slapen en rusten. Het kan ook slim zijn om de babykamer overdag zo licht mogelijk te houden, dus gorijnen open of lichtdoorlatende gordijnen. Ook als je kind overdag slaapt. Op deze manier geef je een dag en nachtritme aan. Ik heb die adviezen toen opgevolgt en merkte al na een week een duidelijk verschil.

Ikzelf vind dat zo'n kleintje zeker gevoed moet worden als het 's nachts honger heeft hoor, een hongerige baby gaat echt niet meer slapen. Bovendien hebben die hele kleintjes het gewoon nog nodig om hun bloedsuikerspiegel op peil te houden. Maar ik moet toegeven, het is zwaar die gebroken nachten.

Terug
Bovenaan