Wanneer een fietsje met zijwieltjes?

Hallo,

Ik ben benieuwd wanneer kinderen er aan toe zijn om te fietsen met zijwieltjes.
Onze dochter is net twee dus voor haar zal het nog niet aan de orde zijn  maar ben wel even benieuwd!

Groetjes
 
hoi ,

mijn zoontje is in januari 2 geworden en 2 maanden geleden hebben we een fietsje met zijwieltjes gekocht het heeft even geduurd en we hebben veel geoefend ( wou hij zelf ) maar hij kan nu fietsen

groetjes
 
Hoi hoi,
Ze hadden een fietsspaaraktie bij de super hier, dus we hebben vorige week de fiets opgehaald. Dochterlief (van 2,5 jaar) stapte erop en fietste zo weg! Zonder problemen! Ze vind het helemaal te gek. Buurjongetje (januari 2 geworden) zelfde. Dus .. ligt ook een beetje aan je kindje denk ik!
Groetjes Judith
 
Hoi hoi,

Dat is echt per kindje verschillend mijn zoontje kon al fietsen, twee maanden voordat hij twee werd. Andere kindjes gaan pas veel later fietsen. Of het intereseerd ze niet of ze zijn motorisch niet zo goed. Bij ons in de buurt zijn er al meerdere kindjes die rond de 2 1/2 al zonder wieltjes fietsen. Wij zijn nog aan het proberen. Mijn zoontje is nu 3 1/2 (zonder de zij-wieltjes bedoel ik)

Gr. Mij
 
Ik kon een fietsje overnemen van een collega toen mijn dochter net 2 was en ze fietste er toen zo op weg, vond het helemaal geweldig....ze is nu net 3 en we gaan binnenkort beginnen om zonder zijwieltjes te gaan fietsen

groetjes Yvonne
 
Mijn zoon had een fietsje toen hij 2,5 was en fietste zo weg.
Nu heeft hij sinds eind april geen zijwieltjes meer.

Moet ik wel zeggen dat ik een zeer voorzichtige peuter/kleuter heb. Als hij het niet zeker weet doet hij het ook niet!

gr mama van MD
 
mijn zoontje is 2 jaar en 3 maanden en gaat elke keer weer op zijn fietsje zitten maar verder komt hij niet. Hij wil wel vooruit maar snapt nog steeds niet wat hij met zijn voeten moet doen. We hebben het al vaak genoeg met hem gedaan, maar kwartje is nog niet gevallen. Maar ach, komt vanzelf wel. Voor hij 18 is zal hij toch wel fietsen...... ha ha ha
 
Terug
Bovenaan