Wanneer een groot bed aanschaffen

Ik vraag me af wanneer je voor je kindje een groot bed aanschaft.
Ik zit er al een tijdje aan te denken om voor Evy een normaal bed aan te schaffen omdat ze in september een broertje of zusje erbij krijgt. Ze is dan 19 maanden. Ze is wel iemand die gaat staan zodra ze wakker is.
Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik denk persoonlijk dat 19 maanden nog wel jong is, hoor. Volgens mij was mijn oudste 2/2,5 toen hij naar een juniorbed ging en toen vond ik hem nog best klein!

Onze Floortje lag ook met 18-19 mnd in een groot bed ze sliep niet meer lekker in haar ledikant.
Moet er wel bij zeggen onze Floortje was en is een ernstig braaf kind haha.
Ze is er nooit uitgekomen en tot op de dag an vandaag nog niet ze roept nog eerst naar ons.
Volg je gevoel hierin wat is vroeg wat is laat....je moet het doen wanneer ze er aan toe zijn.

Tjerk gaat rond die leeftijd ook op een peuterbedje. Het kleintje gaat eerst de wieg in, dus dan kan Tjerk in zijn ledikantje blijven. Maar daarna een peuterbed. Hij klimt en klauwert overal op en over, dus ik denk zelf dat een peuterbedje dan veiliger is dan een ledikantje.

idd vooral je gevoel volgen, ieder kind is anders en gaat vooral om je eigen gevoel hier lagen ze vrij lang in ledikant omdat ik ze op die manier onder controle had, hahah

Onze oudste ging met 18mnd naar een groot bed (half-hoog slaper met glijbaan,,hihi) dat was omdat het zo uitkwam!
De andere 2 hebben tot 2 en 2,5 jaar erin gelegen (dan kwam er een broertje/zusje), op zich maakt het niet uit, ze kunnen er idd zelf uit, maar verder maakt het geen verschil eigenlijk!

Ga je wel optijd aanwennen om het traphekje dicht te maken (als je dat nu nog niet doet)

Terug
Bovenaan