Wanneer een speen?

<p>Hi allen,</p><p>Wanneer geven jullie je baby een speen? Mijn dochter is nu 9 weken. Ze krijgt grotendeels gekolfde melk + af en toe borstvoeding (wat meestal niet goed lukt)</p><p>Hoe gebruik je een speen? Wanneer? Is het nodig? Hoe weet je of een baby een speen nodig heeft?</p>

Die van mij hebben een speen nooit gesnapt. Destijds heb ik daar wel flink van gebaald, maar nu vind ik het heerlijk dat ik nooit iets af hoef te leren. 
Ze hebben het niet allemaal nodig. Hoe je dat weet... Tja, is je baby tevreden zonder, dan zou ik er niet aan beginnen.

Mijn oudste had heel veel zuigbehoefte. Na een fles bleef ie huilen en kreeg toen een speen dit was met een dag al duidelijk. Mijn jongste wou hem niet en duimt nu als ie moe is. Maar nu met 6 maanden is dat al een stuk minder. Je merkt vanzelf of ze er behoefte aan hebben of niet.

Mijn oudste had heel veel zuigbehoefte. Na een fles bleef ie huilen en kreeg toen een speen dit was met een dag al duidelijk. Mijn jongste wou hem niet en duimt nu als ie moe is. Maar nu met 6 maanden is dat al een stuk minder. Je merkt vanzelf of ze er behoefte aan hebben of niet.

Mijn dochtertje pakte de speen als ze last had van krampjes.. want dan probeer je alles. Ze zoog er altijd flink aan, denk dat de pijn daardoor minder werd.. 
Verder pakt ze nooit een speen.. we proberen het wel eens als ze huilt.. als ze bv snachts wakker wordt en ik de fles nog moet maken. Dan huilt ze echt zó hard, dat ik wilde dat ze voor die 2 minuten ook even de speen zou pakken.. maar helaas.. 
Deze week nog eens geprobeerd toen ik haar in bedje overdag in slaap probeerde te krijgen. Omdat ze nu, met 3.5 maand, alles in haar mondje duwt.. dacht ik even proberen.. maar ook weer helaas.. 
Je merkt het vanzelf wel.. als je probeert en hij wordt eruit geduwd of alleen mee gespeeld, dan wordt het niks.. of je hebt de verkeerde speen. Ik heb in de tijd van de krampjes verschillende spenen moeten proberen voordat ik de juiste had..

Mijn zoon accepteerde geen speen! Even erop zuigen maar snel uitspugen! Maar hij heeft ontzettend zuigbehoefte en houdt zichzelf wakker doordat hij op zijn vuistjes wil zuigen ondanks puckababypiep! Nu een bipspeen gekocht,  eerder Difrax speen, en deze wordt tijdens het in slaap komen gebruikt! Deze spuugt hij ook uit maar pas wanneer hij in slaap valt! Hij is nu 12 weken! 

Hoi
Mijn dochter had vanaf dag 1 veel zuigbehoefte blijven huilen na de fles en met een paar dagen hadden we de goede speen gevonden en de eerste 3 maanden gebruikt ze m bijna de hele dag en en daarna zijn we gaan minderen alleen als ze in bed ligt en nu met 10 maanden nog steeds ze gaat niet slapen zonder haar speen en knuffel als je baby zonder speen kan zou ik t niet doen kost straks zo veel om weer af te leren 

Ik geef bv en het advies is dan vooral niet te snel een speen te geven. Na een maand dacht ik af en toe ‘lijkt me handig’, maar werkte voor geen meter. Met 7 weken begon ze opeens na een voeding op mijn tepel te sabbelen en in slaap te vallen, anders dan ervoor. Een dag of 2 later begon ze meteen op jij. vinger te zuigen als ik over haar wang streelde. Sindsdien pakte ze opeens de speen. Hier krijgt ze hem als ze gaat slapen, hij ligt in bed en in de kinderwagen, tijdens spelen gaat de speen uit.

Terug
Bovenaan