wanneer een toetje?

Hoi Meiden,

Ik vroeg me af vanaf wanneer zijn jullie toetjes gaan geven?? Tiara is bijna 6 maanden (over 2 weken).Ze krijgt nu een potje groente (4 maanden) om 18.00 en om 19.00 krijgt ze een fles van 210 met 7 scheppen voeding en 4 scheppen nutrix, deze fles gaat op. Als ik nou een toetje wil geven moet ik dan de fles laten vervallen? (volgens mijn neemt Tiara daar geen genoegen mee hihi). Ik geef nu 4 flessen op een dag en eigenlijk wil ik dat ook nog wel een tijdje zo houden. Heeft iemand advies voor mij, of moet ik nog maar ff wachten met de danoontjes?

Groetjes Nancy

Hoi Nancy,

Ik geef het toetje (danoontje start) meteen achter het groentehapje. Fabio is nu 6 maanden en hij eet per dag dit:

8.00 fles 200 cc + 3 lepels nutrix (gaat op)
10.00 fruithap (groot potje)
12.45 fles 200 cc (gaat niet altijd op)
16.30 groentehap (groot potje) + danoontje
19.30 fles 200 cc + 3 lepels nutrix (gaat op)
20.00 naar bed

groetjes van Cissy mv Fabio

hihi ik heb het "wanneer" geloof ik verkeerd begrepen (ja ik ben idd blond )
Maar ik ben ± 2 weken geleden met de  toetjes   begonnen (bij 5,5 maand)

Groetjes van Cissy

ik persoonlijk vind toetjes overbodig.
En danoontje kwam niet heel goed uit de test veelste veel suikers aan toegvoegd.
Als ik al voor een toetje zou gaan zou ik gaan voor gewoon yoghurt.

groetjes Wendy

Merel krijgt sinds 3 weken groentehapje en meteen daarna danoontje start. (toen ze 6 maanden oud was begonnen)

En ze krijgt ook nog 4 flessen.
Woensdag moeten we naar het cb, ben benieuwd wat ze zeggen, of dat we op 3 flessen moeten gaan.
Ik vind 4 opzich wel goed, Merel drinkt deze ook gewoon leeg...

Maar over 1 week is ze 7 maanden en dan over naar boterhammen.. dus weer ander schema.

Vandaag is Julian 6 maanden. Vorige week ben ik begonnen met een toetje. Maar net als Wendy ben ik geen voorstander van Danoontje ivm de vele suikers. Daarom krijgt hij biogarde. Ik geef het hem uit een oefenbeker en het is ook meer om het gewoon drinken te oefenen dan dat ik vind dat hij een toetje nodig heeft.

Groetjes,
Daisy

Ik ben net voordat hij 6 maanden werd, gestart met een 'toetje'. De Danoontjes vindt hij heel vies (en ik ook), dus als hij nu nog trek heeft na z'n prakkie, dan eet hij net als ik magere (vruchten)yogurt. Ik moet wel eerlijk zeggen dat hij er 9 van de 10 keer niet eens meer trek in heeft.

Esmeralda

Terug
Bovenaan