wanneer een uitstrijkje?

A

Anoniem

Guest
Er hangt me iets bij dat alle vrouwen in Nederland op een bepaalde leeftijd opgeroepen worden voor een uitstrijkje en ook voor borstonderzoek.
Ik ben nu 30  en zou dat ongeveer nu niet ''moeten'? Ik dacht eraan omdat ik dus een afsrpaak wil maken om een spiraaltje te laten plaatsen en ik dacht als mijn broek toch uit moet misschien dan dat uitstrijkje ook maar in 1 moeite door...

groeten Elke

hoi,

volgens mij is het ok met 30 jaar, maar als je een afspraak maakt voor het plaatsen voor het spiraaltje dan zou ik daar meteen even na vragen, dan hoef je messchien idd niet 2 keer in de beugels,

groetjes susanne

Hoi Elke,
ik kom even een kijkje nemen van het voorjaarsforum, maar ik weet wel een beetje antwoord op je vraag. Je krijgt vanzelf een uitnodiging voor het maken van een uitstrijkje in huis als je 30 bent geworden. Ik kreeg hem pas toen ik bijna 31 was trouwens. En toen was ik weer zwanger dus toen kon het niet. Omdat ik toen had afgebeld moet ik nu nog wel even zelf weer een nieuwe afspraak maken (dus het is maar goed dat je me hier even aan herinnert, ik was het helemaal vergeten), maar als je niet zwanger bent kan je 'gewoon' gaan hoor! Veel succes!
groetjes van Ruth

hoi,
ik ben 6 januari bevallen en ik moest vorig jaar eigenlijk al maar toen was ik zwanger. dus ik had een afspraak gemaakt begin mei, kom ik daar (met mijn dochter), zeggen ze: hoe oud is ze? kom dan maar in het najaar terug, er moet zeker een half jaar (of meer, weet niet precies hoeveel tijd) tussen de bevalling en het uitstrijkje zitten anders is het niet betrouwbaar.
en inderdaad: je krijgt van zelf een uitnodiging.

groetjes,
daphne

Hoi, hoi,

Je krijgt idd  vanzelf een oproep, ik heb hem begin dit jaar ook gehad (wordt a.s. vrijdag 35 jaar) elke 5 jaar krijg je automatisch een oproep dus niet druk om maken het gaat vanzelf! Borstonderzoek is idd vanaf 50 jaar en dan ook om de 5 jaar.

Groetjes,

Puk  

bedankt voor jullie reacties. Toevallig ben ik net bij de huisarts geweest (Jasmijn heeft bronchitis) en gelijk gevraagd of uitstrijkje en spiraal tegelijk kunnen. Dat was geen probleem. Ik  krijg het borstonderzoek al wel eerder omdat mijn moeder al met 35 of 36 jarige leeftijd borstkanker had.
groeten Elke

Terug
Bovenaan