Wanneer een voeding laten vallen?

<p>hallo mama’s! Heeft een / meerdere van jullie toevallig ervaring met wanneer je een voeding van een bepaalde tijd op een dag kan laten vallen? Is dat alleen als ze ouder worden of ook al op 3 maanden leeftijd? Niet dat ik denk dat die kleine van mij dit al trekt hoor want ze eet echt wel on de drie uur nog maar vraag het me wel even af. </p>
 
Ik ben rond die leeftijd overgegaan van elke 3 uur voeden naar elke 4 uur voeden. Dan vervalt er als het goed is overdag 1 fles. Mijn zoon is bijna 4 maanden en krijgt nu om 7-11-15-19-23 uur een fles. Je moet de fles dan wel ophogen. Dat lukte eerst nog niet bij mijn zoontje (hij dronk niet meer dan 120), maar op een gegeven moment was hij er klaar voor om naar 5x150ml te gaan.
 
Je zou de flessen kunnen ophogen. Zo houden ze het vaak wel 4u vol tussen de fles en vervalt er automatisch een fles. Dan kom je waarschijnlijk wel uit met 5/6 
ligt er beetje aan of je kleintje snachts nog wakker wordt voor een voeding 
 
Ik hoogde altijd eerst de flessen op en als onze zoon dat begon te drinken, verschoof ik alle flessen een beetje totdat we in een nieuw ritme/schema zaten. Duurde vaak een week of twee en dan hadden we een nieuw schema. Dan kom je wel eens op hele gekke tijden uit, maar dat schuift wel weer. 
 
Ik ben begonnen met om de 4 uur voeden. Nu is hij 7 maanden en wil hij de fles van half 11 pas later omdat hij daarvoor fruit eet. Nu krijgt hij om 12 die fles (Half) en brood. Zodra hij meer brood eet en dit beter gaat stop ik met deze fles! En zo vallen de flessen weg haha! 
 
Ok, helaas is mijn kleintje dus nog niet echt klaar voor langer dan 3 uur tussen de voedingen. Ze krijgt flessen van 150 water met 5 schepjes voeding dus..hoewel ik haar soms wakker moet maken voor een voeding dus ja, dan zou ik kunnen zeggen dat ik haar niet wakker maak op de schema tijd maar juist nog even rek?
En wat doen jullie met jullie kleine tussen de voorlaatste en laatste voeding? Maar heel af en toe slaapt ze wat maar meestal wilt ze niet slapen tussen deze voedingen. Houden jullie jullie kleine dan bij je? Ik leg haar soms in de box of op de bank tussen mij en mijn man in met een knuffeltje en soms dekentje . Dan boven op onze slaapkamer de laatste fles en meestal , als we mazzel hebben, slaapt ze dan wel na de laatste voeding dus. Soms eerst met huilen en weerstand ?
 
Ok, helaas is mijn kleintje dus nog niet echt klaar voor langer dan 3 uur tussen de voedingen. Ze krijgt flessen van 150 water met 5 schepjes voeding dus..hoewel ik haar soms wakker moet maken voor een voeding dus ja, dan zou ik kunnen zeggen dat ik haar niet wakker maak op de schema tijd maar juist nog even rek?
En wat doen jullie met jullie kleine tussen de voorlaatste en laatste voeding? Maar heel af en toe slaapt ze wat maar meestal wilt ze niet slapen tussen deze voedingen. Houden jullie jullie kleine dan bij je? Ik leg haar soms in de box of op de bank tussen mij en mijn man in met een knuffeltje en soms dekentje . Dan boven op onze slaapkamer de laatste fles en meestal , als we mazzel hebben, slaapt ze dan wel na de laatste voeding dus. Soms eerst met huilen en weerstand ?
 
De voorlaatste fles valt hier rond 18 uur, de laatste rond 22 uur (nu wel wat in de war door sprongetje en hitte).
We houden ons kleintje dan beneden bij ons tot wanneer wij gegeten hebben, hij zit dan mee aan tafel (7 weken oud) ;-) in de stokke newborn of zijn wippertje. Rond 19.30 gaat hij dan naar zijn bedje. Normaal komt hij dan nog wakker rond 22u voor de laatste fles :).
 
Terug
Bovenaan