wanneer een zwangerschapstest doen bij een onregelmatige cyclus?

hallo,

ik heb een erg onregelmatige cyclus. de ene keer 28 dagen de andere keer 36 dagen. nu heb ik via een ovulatietest berekent wanneer mijn meest vruchtbare dag was. alleen heb ik nu geen idee wanneer ik een zwangerschapstest kan doen.  dit omdat ik niet weet   wanneer ik ongesteld had moeten worden. heeft iemand hier ervaring mee? of kan iemand me helpen??  

Hey...

Is dit de eerste keer dat je ovulatietesten gebruikt? Zo nee, hoeveel dagen na je positieve ovulatietest werd je ongesteld? Dan moet je dat nu ook aanhouden...

Zo ja, 'normaal' (al is niks normaal...bij het vrouwelijk lichaam, haha!) zit er tussen je eisprong en je ongesteldheid ongeveer 14 dagen. Dus als jij een positieve ovulatietest hebt gehad, moet je daar in principe 14 dagen bij optellen...ben je dan nog niet ongesteld, dan zou je evt een testje kunnen wagen.

Succes meis!

Liefs Joepie
(ronde 12, 1e kindje)

Hoi,
Ik heb eens gelezen dat je bij een onregelmatige cyclus de duur van je langste cyclus moet nemen en daar twee dagen bij optellen. Op die dag zou je kunnen testen.
Succes.

Hoi meiden,
bedankt voor jullie reactie. daar heb ik zeker wat aan. dit was niet de eerste keer dat ik een ovulatie test  gebruikt dus de tip om te kijken na de vorige keer komt zeker van pas!!
helaas begon ik de ochtend met een beetje bloed...dus hoop niet dat het door gaat zetten!
groetjes

Wellicht kun je naast je ovulatietest ook kijken naar je slijmafscheiding, gedurende de maand. Tegen je eisprong wordt die dunner, helderder, eiwitachtig  en meer. Bij mij duurt dat 3 dagen. 14 dagen na die derde dag wordt ik ongi, maar dat is per vrouw verschillend, maar ligt per vrouw wel vast.

Gelukkig is het bij mij vrij duidelijk, want ik heb een nogal onregelmatig cyclus. ZO weet ik wel wanneer ik tampons mee moet nemen, haha.

Hopelijk zet je bloeding niet door.

Terug
Bovenaan