Wanneer eerste echo?

Hoi allemaal,
wij kregen een geweldig Sinterklaas cadeau gister: een test met twee blauwe strepen! Hoera! Het was pas de tweede maand dat we probeerde en meteen raak! Het is nog wel heel erg onwerkelijk allemaal, ik heb ook niet echt veel klachten. Maar ik lees op dit forum dat ik daar eigenlijk alleen maar blij mee moet zijn!
Tijdens het lezen op dit forum lees ik veel verschillende berichten over een eerste echo. Wanneer kan je de eerste krijgen? Ik zou zo graag wat tastbaarder 'bewijs' willen!

ergens tussen de 8 en 12 weken in ieder geval, wanneer precies hangt af van individuele situatie (miskramen gehad, bloedverlies, of gewoon de werkwijze van je verloskundige)...

hoi hoi

ik geloof idd dat bij een verloskundige rond de 10de week heel normaal is voor de eerste echo

wij hebben hem met 7 weken (ben nu 5 weken zwanger) maar dit omdat ik medisch ben
ben namelijk via hormonen zwanger geraakt
en mijn zoontje geboren is met een aangeboren afwijking waardoor ik ook in het ziekenhuis onder controle zal blijven

geniet van je 2 blauwe strepen hihihi
en duim dat alles goed blijft gaan

groetjes moekje

hoi

gefeliciteerd,

wij hadden ook geluk bij ons ook de 2de maand raak. gelijk vk gebeld konden we 2 weken later al komen voor gesprek toen dachten we ongeveer 6 weken.
maar omdat ik eigenlijk niet wist precies of het wel 6 weken zou zijn. en ik maar 1 keer ongesteld was geweest mocht ik een termijn echo laten doen.
2 weken later hadden we de echo zo mooi en spannend. bleken we 7 weken en 4 dagen te zijn.
hartje zien kloppen. en hebben we morgen weer een echo dan met 10 weken en 3 dagen.
succes

groetjes kim

Hoi Roos en Sjoerd,

Als eerst van harte gefeliciteerd met dit goeie nieuws.. Geniet lekker van je zwangerschap,

Het verschilt per verloskundige praktijk wanneer je je eerste echo krijgt. Bij de een krijg je een termijnecho tussen de 9 en 11 weken en bij de ander krijg je pas een echo bij 12 weken.

Ik zou als ik jou was de verloskundige praktijk bellen bij jou in de buurt en dan gaan ze je vragen stellen ook wanneer je laatste mensturatie is geweest en dan gaan ze rekenen hoever je bent na aanleiding van je cyclus.

Groetjes,
Mandy

Hoi Roos en Sjoerd,

Als eerst van harte gefeliciteerd met dit goeie nieuws.. Geniet lekker van je zwangerschap,

Het verschilt per verloskundige praktijk wanneer je je eerste echo krijgt. Bij de een krijg je een termijnecho tussen de 9 en 11 weken en bij de ander krijg je pas een echo bij 12 weken.

Ik zou als ik jou was de verloskundige praktijk bellen bij jou in de buurt en dan gaan ze je vragen stellen ook wanneer je laatste mensturatie is geweest en dan gaan ze rekenen hoever je bent na aanleiding van je cyclus.

Groetjes,
Mandy

Hoi Roos en Sjoerd,

Groetjes,
Mandy

Terug
Bovenaan