Wanneer eerste menstruatie na curettage??

Hi,

Ik heb op 24 februari een curettage gehad na mijn miskraam (7 weken) ... de dokter zei vlak na de ingreep dat het niet langer dan 4 weken zou duren voordat ik mijn eerste menstruatie kon verwachten en dat ik daarna dus weer kon proberen zwanger te worden. We zijn nu dus ruim een maand verder en er is nog niks gebeurd. Misschien ben ik veel te ongeduldig want het is nog maar 5 weken maar stiekem maak ik me toch meer zorgen want zolang ik niet ongesteld ben geworden kan ik ook niet zwanger raken ... toch?? Of zie ik dit nu helemaal verkeerd. Wanneer zou het tijd zijn om naar de huisarts te gaan?
Hoe lang heeft het bij jullie geduurd na curettage?
Ik wil zo graag mijn oude lijf terug!!

groetjes
Eliza

Hallo,

volgens mij kan het 4-6 weken duren na curretage dat je je menstruatie kan verwachten.
Of niet....en ben je weer zwanger....kan natuurlijk ook.
Maar gek dat de gyn 4 weken zegt want dat gebeurt niet veel weer na 4 weken ongesteld.
Of bedoelde hij vanaf 4 weken?
Succes met afwachten,

groetjes Jacq

Hoi,

Mijn gyn vertelde mij (na beide curetages) dat het wel 6 weken kon duren voordat ik weer ongesteld zou worden. De eerste keer werd ik het na 4 weken, de tweede keer na 5 weken. Als je na 6 weken nog niet ongesteld bent geworden moet je even contact met de gyn opnemen. Of een testje doen. Wie weet is het alweer gelukt!

Groetjes, Kat

Hoi,

Na mijn vorige mk,ik was niet gecurreteerd, zei de gyn dat ik over 3 weken ongesteld zou worden want dat kon hij zien. Nou, ik maar wachten en wachten. Het heeft tenslotte 6 weken geduurd! Het blijkt maar weer dat je er niet veel van op aan kunt. Elk lichaam reageert weer anders. Maar ik snap best dat je baalt, dat deed ik toen ook. Als je maar weer ongesteld bent geweest kun je verder he.
Sterkte met alles.

Kyra

Hi,

Bij mij is het allemaal veel sneller gegaan dan wat ik nu lees. Ik had op een maandag de curettage, de week erop nog wat nabloeding en de week daarna (2 weken na curettage) ook op de maandag, mijn eerste menstruatie weer. En dat is ook meteen mijn laaste menstruatie geweest voor deze zwangerschap ;)

Ik moet er niet aan denken dat het 4-6 weken zou duren!

Groetjes,
Chaandi

Terug
Bovenaan