wanneer eet- en slaapritme

Hallo, mijn dochter is  5 maanden en ik had eigenlijk verwacht dat er nu wel een ritme zou zijn ontstaan. Maar haar slaap- en eetpatroon is iedere dag weer een verrassing (behalve dan dat ze 's nacht goed slaapt met 1 nachtvoeding  (hoera)). De bv geef ik  nog op verzoek dus. Ik vind het niet echt een groot probleem, meer dat het af en toe  onhandig is.

Ik hoor graag  tips om  het ritme  een handje te helpen    !
 
Hoi Anne,

Ik geef zelf geen borstvoeding, dus ik heb wat dat betreft geen ervaring, maar ik kan me voorstellen dat ze een ritme gaat pakken op het moment dat jij er een ritme inbrengt. Dus niet meer op verzoek, maar meer op een schemaatje.

Succes,
Rebekka
 
Mijn dochter heeft wel een redelijk ritme gehad. Ze sliep 's middags van 12-3 ongeveer en nog een uurtje van 6-7 ofzo en daar rond een uur of 9 naar bed.

Maar nu heeft ze volgens mij last van een sprongetje en is haar ritme weer minder.

Ik zou er gewoon in meegaan. Je kunt wel voor je met je kindje weggaat even voeden, zodat ze dan voorlopig genoeg heeft.

Mijn dochter had voor het sprongetje trouwens wel een aardig vast drinktritme om de 2,5 uur en 's nachts om de 3-4 uur soms 5 uur (helaas, dat mocht van mij wel wat langer worden).
Nu met die warmte komt ze vaker, zodat ze meer vocht binnenkrijgt.

Kijk ook eens op www.borstvoedingsforum.nl

Daar zijn nog veel meer moeders die wel of geen ritme hebben.

Groetjes,

Linda moeder van Rebecca 11 november 2005
Ik geef borstvoeding
 
Hoi Anne,