Hallo mama van Melissa en Wesley,
Er wordt aangeraden om te wachten met groenten e.d. tot ze 6 maanden zijn, dit i.v.m. allergieën. Daarna kun je eigen gekookt eten gaan geven. In het begin alleen groenten met helemaal niets anders erbij. Als dat goed gaat kun je er wat aardappel bij gaan doen. Vanaf een maand of acht kun je het eten wat grover gaan maken en er af en toe wat vlees doorheen gaan doen. Rond het jaar mogen ze alles eten, dus gewoon met de pot mee.
Ze hebben op een gegeven moment een theelepel bakboter erbij nodig, ik weet niet meer precies vanaf wanneer dat was.
Ons zoontje Tijs is nu net een jaar geweest en was een hele moeilijke eter vanaf dag 1. Met heel veel geduld en doorzettingsvermogen is het uiteindelijk goed gekomen. Hij at heel goed potjes, dus heeft ie tot na zijn 1e verjaardag geen eigen gekookt eten gehad. Maakte niet uit wat ik hem gaf, groente of fruit, hij wilde het niet in het begin. Na 2.5 maanden had ie blijkbaar bedacht dat fruit toch wel lekker is, dat gaat sindsdien met veel plezier. En na 4 maanden had ie bedacht dat groenten ook wel lekker zijn en ging dat steeds beter. Na zijn verjaardag heeft ie bedacht dat ie een grote jongen is en eet eigenlijk alles. Echt heel apart, die omslag, maar wel erg fijn. Ik ben dan ook sinds een paar weekjes gestart met hem mee te laten eten met de pot en dat gaat bovenverwachting erg goed.
Op het cb noemen ze Tijs kieskeurig. Ieder kindje is weer anders, dus het zou best kunnen dat je met Wesley geen problemen krijgt en dat het een goede eter wordt.
Groetjes,
mv Tijs