Wanneer eisprong gehad? (Adhv temp)

<p>Hoi allemaal,</p><p> </p><p>Een vraagje... Wie kan me vertellen wanneer nou mijn sprong is geweest adhv temperatuur en ovulatie test. Gemiddelde basale temperatuur schommelde precies van dag tot dag 36,5 a 36,6... </p><p>Dinsdag 36,4</p><p>Woensdag 36,6 </p><p>Donderdag 36,5 positieve ovulatietest</p><p>Vrijdag 36,8</p><p>Zaterdag onbekend gezien maar 4 uur slaap en alcohol ...</p><p>Zondag 37,0</p><p>Maandag 37,0</p><p> </p><p>Kan mijn sprong nou al op donderdag zijn geweest? Voor de eerste temperatuursstijging van vrijdag met 0,3... ? Of pas bij 37,0... Hopelijk eerder. Heb dondeedag voor het laatst sex gehad.. anders ben ik mss te vroeg daarmee 'gestopt'...</p><p> </p><p>Dankjewel!!</p><p> </p>
 
Een ovulatie test geeft aan dat je eisprong eraan komt, daarom zijn de hormonen zo hoog. Vaak komt deze dus wel in de dagen erna.. kan dus vrijdag, zaterdag of zondag zijn.. verschilt ook altijd per persoon en weer bij elke eisprong
 
Ja klopt, alleen omdat ik de volgende ochtend al 0,3 temperatuurstijging had waargenomen, dan zou die eigelijk de donderdag al 'gesprongen' moeten zijn. Vroeg me ind af of dat kan op de dag van de positieve test.
 
Eisprong zou op dezelfde dag als je positieve ovulatietest kunnen zijn, maar ook indd 'pas' zondag. Temperatuur hoeft ook niet direct te stijgen, maar dan kan ook pas naar 3 dagen gebeuren. 
Wat @EllieK ook zegt, verschilt per persoon, per eisprong. 
 
Lastig om te zeggen.. ik heb namelijk beide scenarios gehad. Eerste volledige cyclus met tempraturen had ik de ene dag nog 36.8 en de dag erna 37.2 dus wist ik dat hij geweest was. De andere dag had ik eerst 36.7 toen 36.9 en toen 37.2. Hij is wel gesprongen op de nacht tussen 36.7 en 36.9 toen. (ik voel altijd heftige pijn tot ie springt)  Inprincipe zeggen ze dat je temp na ei sprong 0.2 tot 0.5 stijgt. Het kan dus zijn dat hij wel donderdag laat in de nacht of vrijdag vroeg in de ochtend is gesprongen. Daarbij kan sperma 3 dagen normaliter wel overleven dus zou je nog steeds op tijd zijn geweest. Helaas zit er niks anders op dan de dagen afwachten, en we weten allemaal hoe langzaam die wegtikken. Ik duim voor je!
 
Terug
Bovenaan