Wanneer eisprong na miskraam

Wij hebben helaas een miskraam gehad. Pff dat is wel even pittig hoor. Had niet verwacht dat ik het zo zwaar zo hebben.

Nu vroegen wij ons alleen af, wanneer is nu de eisprong nu weer. Ik zou zelf zeggen, de eerste dag van mijn bloedverlies vanwege de miskraam, zou weer de eerste dag zijn van de laatste "mensturatie", klopt dat?

Wij mogen gewoon weer zwanger worden van de verloskundige, en hoeven niet te wachten. We willen nog niet met ovulatietesten aan de gang. Maar wil wel weten hoe ik dit nu moet gaan tellen.

xxx yvonne

Lieve Yvonne, wat ontzettend rot dat het toch een miskraam is geworden. Weet hoe je je voelt, het is echt heel verdrietig. Ik had ook nooit gedacht dat het zo'n impact op me zou hebben. Ik was bijna 11 wk, op de echo ondekt dat het niet meer leefde en 5 dagen daarna nog geen bloed dus curettage. Mijn Gyn zei dat ik vanaf die datum moest gaan tellen en dat ik ongeveer na 4 weken een ei zou hebben. Ik kreeg inderdaad zo'n 5 1/2 week erna een menstruatie. Welke overigens heel rommelig verliep met een dag wel, dag niet, 2 dgn wel enz. Ik heb ook nog tot die 5 wk een positieve zw.test gehad. Baalde er stevig van dat dit hormoon nog zo lang in mijn lijf zat. Ik denk dat je, hoe moeilijk ook, moet afwachten hoe het bij jou gaat verlopen. Ik had geen geduld, wilde mijn lijf weer terug en verder maar dat ging niet zo snel. Inmiddels al weer een 2e menstruatie na netjes 4 wk. Sterkte!

Hoi we willen ook niet meteen weer aan de slag (zeg maar) Maar vind het gevoelsmatig wel fijn om te weten. Maar wat laat pas na 4 weken een eisprong. Je zou zeggen dat dit eerder zou zijn.
Maar moet gewoon afwachten tot mijn menstruatie en dan zien we wel weer

xxx yvonne

Hoi Yvonne,

Je eisprong is de eerste ronde na een miskraam vaak wat moeilijk in te schatten, ze zeggen dat het gemiddelde dat je weer menstrueert tussen de 4 en 6 weken ligt. Bij mij duurde het bij de eerste 2 miskramen vrij lang en ook telkens weer meer dan een jaar voordat ik zwanger was. Daarna 3 gezonde kids. Toen weer een miskraam afgelopen december. Ben toen na 28 dagen weer ongesteld geworden en nu ben ik ondertussen weer 7 weken zwanger. Dus het is heel moeilijk om er iets over te zeggen, het enige wat je kunt doen is afwachten. Hopelijk komt alles weer snel in orde en ben je gauw zwanger!

Hoi, ik kon er ook geen peil op trekken. 4 weken na mijn MK heb ik gewoon weer positief getest en ben nu 36+ weken zwanger. Ik was na dat de bloeding was gestopt steeds bezig met temp en ovu testen maar daar kon ik niks mee want was telkens super verwarrend. Heb normaal een cyclus van 28 dagen en toen heb ik maar de eerste dag van de mk geteld als zijnde eerste menstruatie dag en heb rond mijn nod getest wat blijkt:zwanger.
Moet wel even melden dat we bijna meer dan 1 jaar bezig waren voordat ik zwanger ben geraakt (eindigde in een mk).
Sterkte ermee, zal wel goed komen als je er klaar voor bent.

Hoi Hoi

Hier idd ook geen peil om op te trekken :S
Bij mij kwamen ze er toen ook achter tijdens een echo en erna ook curretage (6 feb 2008) ik werd pas op 20 april 2008 toen ongesteld... erg lang dus!
Ze zeggen meer de eerste menstruatie af te wachten omdat het berekenen van de zwangerschapsduur dan makkelijker is!
Nogmaals sterkte de komende tijd!

Hoi!

Ik heb een week voor de kerst een miskraam gehad en had precies twee weken later weer een eisprong. Ik weet niet hoe lang je al bezig bent, maar ik kon het herkennen aan mijn cervixslijm. Ik was ook meteen weer zwanger. Helaas werd ook dit een miskraam, maar dat was gewoon domme pech, volgens onze gyneacoloog. De cyclus hierna ben ik niet zwanger geworden; ik moest even alles op een rijtje krijgen. En nu....weer een cyclus later (en weer gericht op het cervixslijm) ben ik weer zwanger. Best bijzonder na anderhalfjaar.
Mijn cycli waren dus, ondanks mijn miskramen wel steeds 28 dagen.
Omdat dit heel erg uiteenloopt (zie de eerdere berichten) kun je proberen af te gaan op je cervixslijm. Anders betaal je je een vermogen aan van die testen.

Succes!

Hallo allemaal ik heb ook een vraagje ik heb 16 maart een miskraam gehad het was een vruchtje wat dood is gegaan het is er later van zelf uit gekomen door wel ik wist dat het dood was ik kun het weg laten halen maar wou zelf toch even afwachten of het we van zelf uit zal komen en dat was dus 16 maart het was best erg en had het heel moelijk maar gelukkig heb ik het een plekje kunnen geven maja dan nu mijn vraag ik ben dus al weer 2 keer omgestelt grweest me eersde was al weer op 30 maart en me 2 de 27 aptil maar ik denk dus dat ik zwanger ben maar weet het niet zeker ik hen wel last van dingen borsten en wat anders gevoel in me buik en me vriend zegt dat ik laaste dagen ook wat meer prikkelbaar ben en sneller moet huilen en merk ik idd ook wel wat maar weet alleen niet of het kan weten jullie dat miss ik ga maandag denk ik  sws test halen maar ben gewoon ook bang dat het nu weer miss kan gaan want is wel me 2 de miskraam geweest de eersde is al 2 en half jaar geleden en was een die meteen op gang kwam en van me ex maar nu het dus 2 keer is gebeurt ben ik gewoon bang dat het nog is gebeurt al hoop ik dan dat het nu wel goed blijft gaan en het goede neuiws is dat ik en me vriend geen raare dingen hebben waar door er een miskraam kan onstaan of dat je er vaak kans op heb daar zijn we op getest  gelukkig maar dikke kus linda

Terug
Bovenaan