Wanneer eisprong na ovu testen

<p>Hoi iedereen, ik had een vraag over het gebruik van de ovulatietesten.. de dag waarop je een smiley krijgt, wanneer volgt dan je eisprong ? Ik heb namelijk de 7de in avond een eerste positieve ovu gehad, en had die morgend nog geklust. En de 8ste ook een positieve ovu en in die morgend ook geklust en de dag erop ook. Maar ik lees dus dat de eisprong na 2 dagen kan komen, heb ik dan op de verkeerde momenten geklust? En wanneer kan ik het beste testen?  Alvast bedankt voor jullie reactiess xxx</p>
 
Daar ga je nooit precies achterkomen! Gemiddeld 12-48 uur na je (eerste) positieve test. Ik heb zelf ook maanden die testen van CB gebruikt, aantal maanden ook icm temperaturen. Bij mij was de eisprong op de dag van de smiley, als ik uberhaupt al een tweede dag een smiley kreeg. Je hebt in ieder geval vaak genoeg seks gehad die week, daar zal ik me geen zorgen om maken. Sperma kan ook nog eens tot 5 dagen in leven blijven! Als ik jou was zou ik uitgaan van eisprong op 8 of 9, en dan 14 dagen daarna voor het eerst testen (25e dus). Ik duim voor je!
 
Heyy ananasss, bedankt voor je reactie.. de 25 ste lijkt me nog zoooo ver weg ahah maar we kunnen niets doen buiten afwachten.. 
dankjewell!! Ik duim mee voor mezelf :p xx
 
Haha, ja geduld opbrengen is een bekend moeilijk puntje ;-) Je zou met een gevoelige test (kruivat 2v5) wellicht eerder kunnen testen, alleen als ie dan negatief is weet je nog niks. 
Temperaturen vond ik eerlijk gezegd een drama, maar ik had een doorverwijzing naar de gyn omdat mijn cyclus raar deed (Ik had een mooie cyclus van 28 dagen, maar wel telkens pas op dag 20 mijn eisprong). Daarom op advies van de huisarts gaan temperaturen (betrouwbaarder) naast de ovulatietesten. Mijn testen en temperatuur waren het gelukkig wel met elkaar eens haha. Temperaturen moet elke dag op het zelfde tijdstip, nog voor dat je uit bed gaat (dus in het weekend je wekker zetten!). Daarnaast is rectaal het beste, en aangezien het dagelijks moet ben je er dus echt ook dagelijks (geobsedeerd) mee bezig. Je ziet je eisprong pas aan je temperatuur als deze is geweest, dus om gericht te vrijen is een beetje mosterd na de maaltijd. Na 2 of 3 maanden zie je een patroon in je grafiek, dat is dan wel weer handig voor de volgende maanden. 
 
Zaadcellen kunnen wel 2/3 dagen overleven. Je hebt zelfs meer kans als ze er al zwemmen voordat je ei komt. Dus qua tijdstip zit je denk ik wel goed. Succes!
 
@ ananas, mag ik vragen na hoeveel rondes het biju raak was nadat je ging temperaturen, of nog mee bezig zijt.. Ik ben sinds augustus gestopt met de pil en nu sinds een maand of 3 bezig met de CB ovulatietesten, dus ook wel al een tijdje mee bezig.. 
 
hey lynn, ja klopt wat je zegt, is wel frustrerend want de vorige maanden waren dan niet raak en dan vraag je jezelf af aan wat het kan liggen, aangezien ik ook rond de eisprong had geklust dan hmm.. 
 
Ik heb in totaal 3 rondes getemperatuurd (in totaal 10 rondes geloof ik bezig geweest), en toen eindelijk een positieve test in handen haha. Dat was de dag voor ik een afsrpaak had in het ziekenhuis ;-)
 
Terug
Bovenaan