Wanneer eisprong?

A

Anoniem

Guest
<p>Hoi allemaal, </p><p>Mijn eerste topic ooit op een forum om over mijn zwangerschapswens te praten. Stiekem best spannend!</p><p>Inmiddels zijn we 10 maanden verder en zijn we aangekomen bij ronde 13.</p><p>Sinds enkele maanden houd ik mijn temperatuur bij en gebruik ik ovulatietesten. Vanaf januari is duidelijk te zien dat ik maandelijks een eisprong heb gehad, dus ik maak me nog geen zorgen dat er iets 'mis' is (begin september gestopt met pil, dus een paar maanden aan het ontpillen geweest) . Ik ken mijn lijf inmiddels redelijk goed en houd mijn cyclus al langere tijd bij om meer inzicht te krijgen in mijn Pms-klachten. </p><p>Ik heb een gemiddelde cyclus van 24 dagen, eisprong rond dag 13 (positieve ovulatie-test rond dag 11) en mijn luteale fase zit meestal op 11 dagen. Temperatuurkaart is alle maanden best constant geweest met een duidelijke stijging na mijn ovulatie. </p><p>Deze maand ziet mijn temperatuurkaartje er alleen wat vreemd uit:</p>Dag 1: 36,67Dag 2: 36,62 (-0,05)Dag 3: 36,51 (-0,11)Dag 4: 36,67 (+0,16)Dag 5: 36,62 (-0,05)Dag 6: 36,51 (-0,11)Dag 7: 36,51 (0) Dag 11: 36,5 (0,01)Dag 12: 36,41 (-0,09) - positieve ovulatietestDag 13: 36,68 (+0.27)Dag 14: 36,67 (-0,01)Dag 15: 36,66 (-0,1)Dag 16: 36,81 (+0,15)Dag 17: 36,88 (+0,07)Dag 18: 36,87 (-0,01)Dag 19: 36,87 (0)Dag 20: 36,99 (+0,12)<p>Nu twijfel ik dus of mijn ovulatie op dag 12 is geweest (wat eigenlijk niet kan gezien de positieve test op die dag), of op dag 15 (wat dan weer erg laat is gezien de positieve test op dag 12 haha).</p><p>Wie kan me vertellen waar ik van kan uitgaan? Dan weet ik wanneer mijn NOD is deze maand en ik (hopelijk) overtijd ben! </p>

Was de ovulatietest op dag 12 wel zeler positief? Doe je deze alleen op dag 12 of gelijk aan de metingen van dag 10-20 ongeveer? Heb namelijk ook wel eens gehad dat ik dacht dat de test positief was maar de dag erna toch nog wat donkerder. En eigenlijk pas als de test weer lichter werd wist ik dat de dag ervoor de piek was. Waarmee ik wil zeggen dat je van de ovulatietesten pas een goed beeld krijgt als je ze echt een periode dagelijk doet. De temperatuurmetingen ben ik niet bekend mee. Dus de combi kan ik niks nuttigs over zeggen. 

Ik zou zeggen dat je op dag 12 je ovulatie hebt gehad. Je temperatuur moet minimaal 0,2 hoger zijn, dit in combinatie met een positieve ovulatietest is duidelijk je ovulatiedag geweest....

[quote quote=10339013]Was de ovulatietest op dag 12 wel zeler positief? Doe je deze alleen op dag 12 of gelijk aan de metingen van dag 10-20 ongeveer? Heb namelijk ook wel eens gehad dat ik dacht dat de test positief was maar de dag erna toch nog wat donkerder. En eigenlijk pas als de test weer lichter werd wist ik dat de dag ervoor de piek was. Waarmee ik wil zeggen dat je van de ovulatietesten pas een goed beeld krijgt als je ze echt een periode dagelijk doet. De temperatuurmetingen ben ik niet bekend mee. Dus de combi kan ik niks nuttigs over zeggen.[/quote]
Ik begin op dag 9 met ovulatietesten (Action), als het streepje bijna even donker wordt, doe ik er 2 per dag (rond 10.30 en rond 18.30).
De ochtend test op dag 12 was even donker als de controlestreep en in de avond zelfs donkerder dan de controlestreep. De dagen erna waren de streepjes weer een stuk lichter, dus ik ben op dag 14 gestopt met testen.
Ik heb altijd een hele duidelijke piek haha. Meestal heb ik 1 of 2 dagen na een positieve test een stijging in mijn temp, welke dan redelijk constant blijft en dat is deze maand dus heel gek haha. Dit is nu de 5e maand dat ik ook temperatuur en de eerste afwijking van wat ik ken. 

Moet zeggen dat ik vandaag een hele gekke kramp/steekjes heb vanuit mijn lies en enorm moe ben. Ik ben heel benieuwd of dit goed nieuws betekent! 

[quote quote=10339050]Ik zou zeggen dat je op dag 12 je ovulatie hebt gehad. Je temperatuur moet minimaal 0,2 hoger zijn, dit in combinatie met een positieve ovulatietest is duidelijk je ovulatiedag geweest….[/quote]
Ik denk inderdaad zelf ook dat dag 12 het meest logisch is om te zien als ovulatie dag. Fertility Friend heeft de ovulatie dag op dag 15 aangeduidt. Normaal zijn mijn ovulatietesten ook wel een dag eerder donker, daarom begon ik te twijfelen haha.

Ik ga uit van dag 12, dan moet ik nog 4 dagen wachten tot mijn NOD. Spannend! 

Terug
Bovenaan