Wanneer eisprong

Hoi allemaal,

Ik zit met onzekerheid en hoop dat er iemand is die mij wat duidelijkheid kan geven. Ik heb normaal gesproken een cyclus van 28-30 dagen. Ook heb ik afgelopen maanden op dag 17 een positieve ovulatietest gehad. Deze maand heb ik op dag 21 een positieve ovulatietest gehad dus veel later dan normaal. Gisteren had ik in de middag ook een beetje pijn aan de linker kant van mijn onderbuik. Vandaag dag 22 en nog steeds een donkere streep. Maar geen pijn meer. Nu weet ik niet of mijn eisprong al is geweest of nog moet komen. We hebben gisteren en eergisteren al geklust en zal voor zekerheid vandaag ook nog klussen?

Ook ben ik benieuwd of ik nog zwanger kan worden omdat mijn volgende cyclus al over 6-7 of 8 dagen zal plaatsvinden.
 
Je cyclus lengte is altijd afhankelijk van je eisprong. Dus als je eisprong later is, zoals nu, dan zal over het algemeen je cyclus ook langer duren. Gemiddeld zit er 14 dagen tussen je eisprong en je menstruatie. Met je ovulatietest meet je je LH piek. Je eisprong is 12-48 uur na deze piek. Dus waarschijnlijk vandaag of morgen. Mocht je niet zwanger zijn, dan krijg je over ongeveer 2 weken vanaf nu je menstruatie
 
Als je op dag 21 een positieve ovulatietest gehad hebt dan kan je binnen 24-48 uur je daadwerkelijke ovulatie verwachten. Gezien het feit dat je die tijd gebruikt hebt heb je dus een goeie kans om zwanger te worden. Je gehele cyclus is afhankelijk van je ovulatie, als deze later is dan schuift ook je menstruatie op. Je zal dus niet over 6-8 dagen maar pas over ongeveer 12-14 dagen daadwerkelijk ongesteld worden als je niet zwanger bent
 
Terug
Bovenaan