Wanneer eisprong?

<p>Hoi Allemaal, </p><p>Vanwege een verhoogd prolactine gehalte, van de endocrinoloog bromocriptine voorgeschreven gekregen. Dit is nu de 2e maand met deze medicijnen en volgens mij heb ik beide keren een eisprong gehad(denk ik n.a.v. ovualtietest?). De eerste keer ongesteld geworden en nu denk ik net ook weer een eisprong gehad. Van de endocrinoloog moet ik meteen stoppen met de medicijnen zodra ik een positieve  zwangerschapstest in handen heb en dus zo snel mogelijk beginnen met testen, mocht de kans zijn dat ik zwanger ben.</p><p>Nu weet ik niet zeker of we deze ronde wel kans hebben gehad. Zaterdag en woensdag hebben we gemeenschap gehad, maar ik had maandag ochtend/avond & dinsdag ochtend een positieve ovulatie test. Man was weg op maandag/dinsdag dus hier niets gebeurd. Hebben we dan nu de eisprong gemist of is er wel een kans en moet ik dus op tijd beginnen met testen?</p><p> </p>
 
Het zou zeker kunnen. Zoals hierboven al gezegd wordt, zaadcellen kunnen best een aantal dagen overleven en na een positieve ovulatie test heb je meestal nog wel 24/36 uur tot je daadwerkelijke eisprong. En zelfs na je eisprong heb je geloof ik nog een aantal uren waarin de eicellen bevrucht kunnen worden! Houd je geen temperatuur bij? Daarmee zou je misschien makkelijker kunnen vaststellen of en wanneer je eisprong is geweest? Succes verder ?
 
Dankjewel voor jullie reacties, super fijn! Dan is het de komende 2 weken toch nog spannend en even afwachten :)
Ik heb iid nog geen temperatuur bijgehouden, puur omdat ik eigenlijk niet verwacht had uberhaupt zo snel alweer een positieve ovulatietest te hebben. Maar ga ik zeker doen! Bij de gynaecoloog de diagnose PCOS gehad en voor verhoogd prolactine naar Endocrinoloog, die gaf aan dat de medicijnen alleen mijn waardes zouden verlagen, maar me waarschijnlijk geen eisprong zouden geven i.v.m. PCOS. Maar lijkt het nu toch wel op...Hiervoor zulke onregelmatige cyclussen (35/62/95 etc...), geen postieve ovulatietesten etc. 
 
Terug
Bovenaan