wanneer en hoe avondvoeding laten vallen

A

Anoniem

Guest
Mijn dochter van 4 maaden  volgt momenteel het volgende voedingsschema:

07.00: 180cc (d.w.z.180cc water  + poeder)  
11.00: idem  
15.00: idem
19.00: 200cc (d.w.z.200cc water  + poeder)  & 3 scheppen rijstebloem
23.00  : 180cc (d.w.z.180cc water  + poeder)  

Vanaf wanneer kan de laatste fles van 23.00 uur komen te vervallen en hoe bouw je dit af?

Bij mijn eerste dochter  begon ze rond deze tijd al aan het fruithapje, maar dat doen ze tegewoordig niet meer  om allergiekansen te verkleinen. Mijn eerste dochter sliep met 5 weken al door van 23.00 - 07.00 uur en met 3 maanden van 19.00 -07.00 uur (ja ik weet het, erg luxe!!). We hebben toen gewoon de laatste fles op een gegeven moment weggelaten omdat we haar telkens ervoor wakker moesten maken.
Onze jongste dochter slaapt pas sinds kort de nacht door, maar moet wel steeds om 23.00 uur wakker worden gemaakt. Deze fles zomaar weglaten durf ik niet, ik ben bang dat ze dan 's nachts weer komt. En afbouwen? Geen idee hoe je dat doet? Steeds minder in de fles van 23.00 uur? Of deze fles steeds vroeger geven? Maar in dat geval komt deze dus steeds dichter op de fles van 19.00 uur.

Kortom, wie heeft een goed advies??

hallo,

ff een vraagje, waarom doe je met de fles van 19uur er rijstebloem doorheen????
je kunt misschien proberen om de fles een uurtje later te geven ipv 19uur naar 20uur,en er dan een pap fles van maken.
zo hebben wij dat ook met onze dochter gedaan,ze sliep toen van 20.30tot ongeveer 7.30. die was er ook heel makelijk in.

nu zie je het verschil bij ons heel goed dat elk kind anders is nl ionze tweeling is nu 12wenen en die slapen nog niet door.

succes ermee

groetjes petra

De reden van de rijstebloem, is dat ze in eerste instantie helemaal niet wilde doorslapen. Vandaar wat zwaardere voeding. We hebben deze in de fles van 19.00 uur gedaan omdat we uiteindelijk van de 23.00 uur fles af willen. En als die zo zwaar is, wordt dat alleen maar lastig om deze te ontwennen. Overigens had het cons.bureau aangeraden deze zware voeding om 7.00 uur te geven, maar dat leek mij nutteloos aangezien we wilden dat ze de nacht door ging slapen.

De meeste kindjes geven zelf aan als ze toe zijn aan het laten vallen van de laatste fles. Vaak is het dan zo dat het kindje heel boos wordt als hij/zij wakker gemaakt wordt en ook maar heel weinig drinkt. Of ze worden niet boos, maar drinken nauwelijks of niet van de fles. Of ze weigeren de eerste fles 's ochtends.

Gemiddeld zijn kindjes eraan toe als ze rond de 7 kg zijn. Vaak is dat rond de 5 maanden. Maar ze mogen vanaf de 6 kg zonder laatste fles. Bij ons was het zo dat van de ene op de andere dag ons zoontje de ochtend fles niet wilde. Wij lieten diezelfde avond de laatste fles eraf en het is meteen helemaal goed gegaan. Zonder rijstebloem, want ons zoontje wilde geen pap. En hij sliep gewoon lekker door.

Veel succes.

Groetjes,
Leeuwtje

Bedankt voor deze reacties!

Onze 'kleine' meid is pas 4 maanden maar wel al boven de 7 kilo. Ik denk echter dat ze er  nog niet aan toe is. Binnenkort daarom maar gaan afbouwen ipv in een keer weglaten. Ben benieuwd hoe ze dat gaat oppakken!

Terug
Bovenaan