Wanneer en hoe brood geven???

Mijn zoontje is nu bijna 7 maanden!
Wanneer mag je beginnen met brood geven?   Hoe klein moet het gesneden zijn en hoe moet je het geven???
Vind het een beetje eng om te geven namelik..    

Hoop iemand heb tips voor me!

Groetjes
wilma
 
Hoi!

Vanaf 7mnd mag je daar al mee beginnen. Bij mijn zoontje (nu bijna 1 jaar) duurde het even voordat hij het lekker vond. Ik begon met hem te laten sabbelen op een korstje (als ik bij de bakker geweest was), maar dat vond ie maar niks.
Ik bleef uiteraard proberen en ineens rond z'n 9e maand vond hij het eigenlijk heel lekker. Ik geef het gewoon in kleine stukjes en ik prik het op een vorkje, zodat hij het er zelf af kan happen. Ik doe er beleg op, zoals (smeer)kaas, smeerleverworst, kipfilet etc.
Hij is inmiddels ook gek op een plak ontbijtkoek, stukjes eierkoek, stukjes krentenbol etc. Gewoon proberen dus, je kindje geeft zelf aan of het er zin in heeft of niet.

Succes ermee !!
 
je kunt gewoon hele kleine stukjes eerst van het brood plukken als ware en dat dan geven.waneer het goed gaat kun je vanzelf grotere stukjes geven.het gaat eerst wel wat aan het gehemelte   plakken vooral als ze teveel inde mond krijgen of als de stukjes te groot zijn dus hoe kleiner hoe makkelijker vandaar dat plukken?ons dochtertje is nu bijna 8mnd en eet nu 2wk brood echt een heel plakje zonder de korsten dan natuurlijk met alleen becelmargarine dr op?het ging eigelijks direct goed toen ik hele kleine stukjes deed dus hopelijk helpt je dit succes
 
Ik gaf mijn mannetje gewoon alles wat wij aten en hij kon ermee spelen of opeten of wat hij wilde. Gewoon geven, bij ons was dat de hele boterham sommigen beginnen met korstjes.

Op dit forum gaat het volledig over bijvoeden: http://www.network54.com/Forum/382080/
 
Hoi,
Ik ben begonnen met brood geven toen mijn zoontje 8 maand was. Hele kleine
stukjes idd. Dat went het snelst en dan merk je vanzelf wanneer je grotere kunt
geven. Je kan er gewoon boter opdoen, of smeerworst en smeerkaas.
Quinten vond de korstjes niets om op te sabbelen. Hij eet nu wel korstjes.
Komt vanzelf. Gewoon proberen.
Groetjes Melanie
 

Toen mijn zoontje 6 maanden oud was moest ik met hem naar het CB.
Daar vroegen ze mij wat hij zoal at en of ik hem wel eens een broodkorst gaf.
Een broodkorst was niet zo'n succes want dat vond hij niet zo lekker en dat vertelde ik ook. Toen zei de arts dat ik hem ook wel gewoon licht bruin brood mocht geven besmeerd met boter,  appelstroop, smeerworst, smeerkaas en allemaal van dat soort dingen, de korst kon ik er dan gewoon afhalen.
Dus vanaf dat moment ben ik hem weitebrood gaan geven besmeerd met boter en afwisselend appelstroop of iets anders. Ik snijd het brood in hele kleine stukjes en laat het hem zo opeten. Vanaf dat moment vond mijn zoontje het heerlijk om brood te eten en hij krijgt nu ook 's morgens en tussen de middag na de fles een plakje brood zonder korst.

Veel succes!
 
hoi

mijn zoontjes zijn nu bijna 8 maanden ( van het c.b. mocht het al van af 7 maanden) maar krijgen nog geen brood.
ze stikken er elke keer in waardoor ik elke keer een hartstilstand krijg.
ook met fruit/groente hapjes geef ik al 8 maanden potjes maar elke keer zitten ze te stikken. ik weet niet of dit normaal is maar ze kouwen helemaal niks ze slikken het heel door. en ik ben overdag alleen thuis met een 2ling dus ik ving het eigenlijk best wel eng om het te geven. wie heeft er nog tips

groetjes kristel.
 
quote: rawan en alan reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('07-11-2005 15:09:44'));

hoi

mijn zoontjes zijn nu bijna 8 maanden ( van het c.b. mocht het al van af 7 maanden) maar krijgen nog geen brood.
ze stikken er elke keer in waardoor ik elke keer een hartstilstand krijg.
ook met fruit/groente hapjes geef ik al 8 maanden potjes maar elke keer zitten ze te stikken. ik weet niet of dit normaal is maar ze kouwen helemaal niks ze slikken het heel door. en ik ben overdag alleen thuis met een 2ling dus ik ving het eigenlijk best wel eng om het te geven. wie heeft er nog tips

groetjes kristel.

Hoi Kristel,

Heb je het probleem met het kokhalzen al eens voorgelegd aan het cb?
Misschien kunnen zij je daar namelijk mee verder helpen.

groetjes,
Mon@


 
Terug
Bovenaan