Wanneer en hoe de late voeding eraf?

<p class="MsoNormal"><span style="font-size: 12.0pt; font-family: 'Georgia',serif; color: #333333; background: white;">Even een vraagje...wanneer ging bij jullie de late avondvoeding eraf? Mijn zoontje is nu ruim 18 weken en ik heb eerlijk gezegd geen idee wanneer de laatste avondfles van 22.30uur eraf gaat. We geven nog geen rijstebloem, willen dit wel gaan proberen, maar zijn ook net begonnen met oefenhapjes, dus wil niet alles in 1x gaan doen. Stopten jullie gewoon ineens met de fles of bouw je dat af? Ik moet hem nu vaak uit zo'n diepe slaap halen dat ik het gewoon zielig begin te vinden. Maar hij drinkt nog wel de hele fles op en is ook wel wakker als we hem gaan verschonen, dus ik denk toch nog wel dat hij het nodig heeft. Hij is nu vaak om 06.00uur even wakker (brabbelen) en valt dan wel weer eventjes in slaap tot ongeveer 07.00uur</span>. Ik weet niet wanneer hij van die laatste fles af moet zijn en hoe je dit aanpakt? Ik hoor van sommige die er gewoon ineens mee gestopt zijn en andere die het langzaam afbouwen, dus steeds eerder dit flesje geven, maar dan krijgt hij de flessen straks zo dicht op elkaar. Hij krijgt trouwens 4x 180 op een dag en 1x 210 dan om 22.30uur (die wordt wel afgegoten tot 210).<span style="font-family: Georgia, serif; font-size: 12pt;"> </span></p><p class="MsoNormal"><span style="font-size: 12.0pt; font-family: 'Georgia',serif; color: #333333; background: white;">Owja en moet je die andere 4 flessen dan meer gaan geven of compenseer je dat met de oefenhapjes?</span></p>

Hai
hier beetje hetzelfde verhaal. Ons zoontje is ook ruim 18 weken en vorige week waren we zelf in slaap gevallen en werden we laat wakker. We dachten, wat zullen we doen? Hebben hem toen laten liggen en hij werd om 6:45 uur wakker! Dacht dan heeft ie de late voeding ook niet meer nodig en zijn er sinds dien dus in 1x mee gestopt. Hij kreeg 5x 180ml en nu dus 4 flessen. Vd week op het cb geweest en daar gaven ze aan dat we dan wel 4x 210ml mogen geven. We zijn deze week met de groentehapjes begonnen. 
Tot zover gaat het heel goed.. maar weet niet of dit voor elke baby zo werkt. Misschien een keer proberen? Als hij dan toch nog s nachts komt dan kun je altijd nog de fles gaan vervroegen? 
Succes!

Hey,
Zelf heb ik mijn kinderen nooit wakker gemaakt. Ik zou hem lekker laten slapen en dan merk je vanzelf wel of hij die laatste voeding nog nodig heeft.
Succes

hoi,
hier nooit rijstebloem gebruikt. toen ie zelf savonds niet meer voor de voeding wakker werd hebben we de late voeding eruit gegooid. hij kwam toen wel vroeger in de ochtend maar dit steeds iets langer uitgesteld met een speen of wat water. 
succes je merkt van zelf aan je kind of het zonder die voeding kan.

Consultatiebureau gaf hier toen de tip het gewoon eens zonder te proberen. En als ie wel wakker wordt dan kijken of ie een speentje pakt of echt honger heeft. Nooit gehoeven, voeding weggelaten en hij is er nooit voor wakker geworden. 

Mijn zoontje is nu vijf maanden ik geef dan wel borstvoeding maar eerst was zijn laatste voeding om elf uur toen om tien uur nu om half tien. Hij zit dan in totaal ook op vijf voedingen, ik heb er nirt echt iets voor gedaan gewoon steeds iets vroeger gaan geven, derest verschoof toen ook. Hij zit nu ongeveer op 7:00 11:00 14:00 17:00 en dan om half tien, dit wil ik binnenkort weer vervroegen naar negen uur. Hij slaapt zelf van half acht dan wakker om half tien en dan weer door tot zeven uur. Ik zal gewoon probeer om het laatste flesje steeds vroeger in te lassen. Zo werkte het bij mij tenminste 

Ik heb de laatste voeding steeds vervoegd, van 23:00 naar 22:00 naar 21:00 naar 20:15 naar 19:30. Hij kwam toen ‘s ochtend soms wel wat eerder, maar dat probeerde ik dan steeds te rekken en op het moment dat hij ‘s ochtends weer op het ‘normale’ tijdstip kwam ben ik de avond fles weer gaan vervroegen. 
Toen hij eenmaal op 19:30 zat ben ik overgestapt van 5 voedingen naar 4. Daarvoor kreeg hij dus steeds 5 voedingen, maar dan steeds wat dichter op elkaar gedurende de dag.
Hij krijgt de eerste voedingen overigens om 06:45. Succes! 

Terug
Bovenaan