Wanneer en hoe gingen jullie kindjes 's nachts doorslapen?

Hallo dames,

Hier een vraagje van een februari-moeder; Wanneer gingen jullie kindjes de hele nacht doorslapen en hoe kwamen jullie daar achter?
Klinkt misschien een beetje stom maar ik weet niet hoe dat werkt. Ik geef namelijk flesvoeding en mijn zoontje krijgt sinds kort 5 voedingen waarvan de laatste tussen 23.00 en 0.00 en de eerste rond 6.00. Nu is het zo dat ik mijn kleine man elke keer wakker moet maken voor de laatste voeding.
Moet ik nu dan gewoon afwachten totdat hij steeds later wakker gaat worden in de ochtend en dan een beetje gaan schuiven met de tijden? Of moet ik hem gewoon niet meer wakker maken voor de laatste voeding om te kijken hoe lang hij dan doorslaap? Dat laatste lijkt me niet zo handig want dan komt hij vast weer voor een nachtvoeding en daar ben ik net min of meer van af.
Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Groetjes Saskia mv Stephan  (03-02-06)
 
Hoi Saskia,

ik heb mijn zoon (nu 1 jaar) wel wakker gemaakt tot hij 6 kilo woog daarna mogen ze langer dan 8 uur doorslapen werd mij verteld. Hij dronk de fles altijd wel leeg. Onder de 6 kilo is langer dan 8 uur tussen de voeding slecht voor de suikerspiegel, die zakt dan teveel en dat is weer slecht voor de nieren. Als ze boven de 6 kilo zijn is dat niet meer.

groetjes bianca
 
Dat van die 6 kilo heb ik ook als grens gekregen van onze kraamhulp destijds. Verder moesten wij ons zoontje rond 22.00 de laatste fles/BV geven en dan echt de nacht als nacht beschouwen: dus rust. Ons zoontje kwam in het begin dan zo'n 3 uur later voor de volgende voeding, maar gaandeweg werd dat steeds wat later. Tot hij op een morgne pas om 6.30 wakker werd en dat vast hield! Hij was toen 9 weken. Nu denk je wat is dat voor onmogelijke tijd, maar wij werden toen echt juichend wakker, haha.

Misschien heb je er ietsw aan.

groetjes
greet
 
Hoi saskia Mijn zoontje moest ik ook steeds wakker maken voor de laatste fles.
Ik heb hem laten slapen. en gekeken wanneer hij kwam. Dat was om 05.00 best vroeg. Dus heb ik bij zijn laatste fles van 19.00 wat nutrix pap er door gedaan. En hij kwam om 07.00 voor de fles. Nutrix mag je geven vanaf 4 maanden. Ik ben het gaan geven toen hij 6 maanden was. in verband met voedselallergie. Hij sliep goed door. Nu is hij 7,5 maanden en ik ben er erg blij mee. Succes ermee
groetjes Shereeta
 
Hoi Saskia,

Wij hebben een dochtertje van 4 februari en hebben het zelfde "probleem",
ik moet haar ook wakker maken voor de fles van 23.00 uur. Maar ik blijf haar toch maar wakker maken totdat ze 6 kilo is...ze is inmiddels al 4,5 kilo dus hopelijk duurt het niet al te lang meer!! Ook voor jullie veel succes!!!! Groetjes Esther mv Fenna.
 
Onze dochter (nu 5 mnd) ging doorslapen toen ze 7 weken oud was. Ze kreeg de laatste fles rond 23.00 uur en eerst kwam ze rond 5.00 uur weer voor een fles, maar ineens sliep ze door tot 7.00 uur. Ze ging steeds langer doorslapen (moest haar elke ochtend wakker maken) dus toen hebben we de laatste fles vervroegd. Rond de 3 maanden kreeg ze om 21.00 uur de laatste fles en sliep dan door tot 8.00/9.00 uur.

groetjes,
Simone
 
Hi Saskia,



Jouw vraag had mijn vraag kunnen zijn. Het is precies hetzelfde verhaal: alleen een dochter maar ook geboren op 03-02-2006.



Ik vind het ook heel lastig. Mijn dochter krijgt nog 6 voedingen omdat ze na de laatste voeding van 23.00 (maken we haar wakker), alweer om 4.30 komt en dat vind ik te vroeg om daar haar ochtendvoeding van te maken. Dus om 7.00 uur geef ik haar weer. We zitten er wel aan te denken om, als die voeding van 4.30 uur langzaam opschuift naar 5.30/6.00 uur om dan van de avondvoeding een fortevoeding te maken. Dit is flesvoeding voor hongerige baby's, het bevat niet meer calorieën, maar vult het maagje wat meer. Bij mijn zoon hebben we het ook zo gedaan en dat werkte meteen. Na een paar weken zijn we er weer mee opgehouden.

En ook ik twijfelde om bij die voeding van 23.00 haar niet meer wakker maar te wachten tot ze kwam, maar ik begreep dat ze dan van de avond de nacht kunnen gaan maken en dat dat ook niet altijd goed is en net wat je zegt dan krijg je er misschien juist een nachtvoeding bij. Ik zou het gewoon even afwachten en eventueel proberen met de flesvoeding voor hongerige baby's (wel even na raadplegen consultatiebureau).

Succes

Mandy
 
Nou Mandy, jouw verhaal is mijn verhaal..



Ook een dochter, 19-2, en moeten haar ook voor de laatste avondvoeding
wakker maken. Zij komt dan weer tegen 04.00, en tegen 08.00 geef ik
haar dan weer wat. Wij zitten dus ook op 6 voedingen.



Ik sta versteld van sommige verhalen dat kindjes al zo goed doorslapen.

Ik verwacht dat nog lang niet.



Ze is morgen 6 weken.

Ik heb al eens de fles van 23.00 gemaakt van de Forte voeding, voor hongerige babies, maar daar deed ze niets op.

Rond 04.00 kwam ze net als normaal, maar de volgende ochtend een hele harde hoop. Dus dat doe ik voorlopig niet weer.



Denk dat het gaande weg vanzelf zal komen.

Sannes







 
Terug
Bovenaan