wanneer en hoe van 5 naar 4 flessen?

A

Anoniem

Guest
Hallo, ons meisje is nu drie maanden en ze krijgt 's avonds om 23.00 uur nog een fles. Ze slaapt dan altijd zo vast, dat ik het zielig vind om haar wakker te maken.
Vanaf wanneer kan ik die fles schrappen en hoe pak ik dat aan? In 1 keer niet meer geven of langzaam afbouwen?

HOi hoi,

Je kunt het op verschillende manieren doen. Wi jhebben het gewoon een keer niet gegeven en hem door laten slapen en dat ging perfect! Vanaf die tijd zit hij op 4 flessen. Hij was 3 maanden toen dit gebeurde.

Je kunt ook de flessen afbouwen, steeds wat minder geven, maar je kunt ook de tijd steeds vroeger maken. Dus nu doe je 23.00 uur. Vanavond bv 22.45, morgen  ook en overmorgen 22.30 en dag erna weer en dan weer een kwartier vroeger!

Suc6 ermee.

liefs

hallo!
Onze zoon is ruim 3 maanden en vorige week zijn we bij het CB geweest, maar wij "mochten" nog niet afbouwen naar 4 voedingen, dat was te vroeg.
Wij maken hem dus nog altijd om 23 uur wakker voor zn laatste fles.

groetjes Jacky

Hoi,

Wij zijn met 5,5 maand van 5 naar 4 flessen gegaan, want om toch de hele nacht door te komen moeten we echt een volle pot groente geven om half 5 en dan om half 7 pap en de rest van de fles toe en dan wordt hij rond 6 uur wakker s'morgens en dat rek ik weer tot 7 uur zodat ik goed uit kom s'avonds want z'n lampje gaat echt uit rond 18.30
Ik vind 3 maanden veels te vroeg om te stoppen met 5 flessen, tuurlijk die van ons werd ook niet wakker maar dronk wel de fles leeg om 23.00 van 180 ml

Mijn zoontje is nu 4 maanden en die krijgt borstvoeding, dus ik kan niet meepraten over de flessen, maar ik zit nog steeds op 6 voedingen per dag, minimaal. Soms wel meer! Is dit heel abnormaal dan? Ok bij hem gaat het lichtje om ongeveer 19.30 uit, en dan krijgt ie tussen 19.00 en 20.00 z'n laatste voeding. En wat ie 's nachts doet is altijd een verrassing; de ene keer komt ie om 3 uur, de andere keer om 5 uur, en hij slaapt ook af en toe een nacht door, of komt juist om 2 uur, 4 uur, 6 uur enz...
Nou hebben we hem een paar dagen ook''s avonds om 23.00 wakker gemaakt voor een flesje en dat lukte aardig, maar de ene nacht kwam ie om 2.30 weer en de andere om 3.30 :( Terwijl ie dus evengoed om 23.00 ook had gedronken  En daarna gaven we weer geen fles om 23.00 (het leek toch niet veel nut te hebben, dus dan laten we hem liever slapen) en toen kwam ie pas weer om 6.00! Vreemd he? Had iemand dit ook? En hoe doen jullie dat dan?

Elly

ohja, even voor de duidelijkheid; ik heb het over flessen 's avonds omdat dat de enige fles was die hij kreeg, ondanks dat ik borstvoeding geeft. Dan kan m'n vriend het tenminste doen, want zoals je dus ziet moet ik nog steeds bijna elke nacht vol aan de bak...

Elly

Hoi!

Ons meisje krijgt 4 flessen op een dag sinds ze een kleine drie maanden werd. Ze dronk de laatste fles slapend en op een gegeven moment, dronk ze dan maar weinig (bv. 100 of soms 30 cc). We zijn toen gewoon gestopt en dat gaat prima. Qua groeicurve doet ze het nog prima.
Als ze een dag slecht drinkt, dan geef ik nog een beetje als wij naar bed gaan.
Ze kreeg trouwens toen al wel flessen van 180cc water en 6 schepjes.

Nu drinkt ze 4 flessen van: 200, fruit + 100-165, groente + 200 en 230.

Groetjes!

Op het cb vertelden ze mij 2 jaar geleden bij onze oudste zoon dat de kindjes dit vanzelf aangeven. Of ze zijn echt niet wakker te krijgen voor de 5e fles en drinken dan ook echt helemaal niet, of ze drinken maar een beetje van die fles (minder dan de helft) om vervolgens weer lekker te gaan slapen. Of ze willen 's ochtends de fles niet. Dat laatste was bij onze oudste zoon het geval. Ineens wilde hij 's ochtends de fles niet, diezelfde avond de 5e fles laten vervallen en dat ging meteen goed.

Bij Stef wacht ik ook af tot hij zelf aangeeft eraan toe te zijn. Wij moeten hem al sinds hij 5 weken is wakker maken voor die laatste fles, hij krijgt deze om 22.30 uur. Maar hij heeft deze absoluut nog nodig. De afgelopen week dronk hij slecht door een flinke verkoudheid. Als hij dan die fles niet leegdronk, werd hij 's nachts wakker met honger.

Gemiddeld zijn de kindjes eraan toe om naar 4 flessen te gaan als ze rond de 7 kg zijn.

Groetjes,
Susan

Terug
Bovenaan