Wanneer en hoelang wakker?

A

Anoniem

Guest
Zoontje Tijl, 11 weken, is steeds vaker en langer wakker overdag.
ik vind het best moeilijk om deze uurtjes te vullen, als het nog geen flesjestijd is.
Hoe gaat dat bij jullie kindjes?

hoi,

ik leg puck dan lekker in de box. we hebben er zo'n boxspiraal (speelgoed) van de hema in hangen en daar vermaakt ze zicht enorm mee... eerst sloeg ze tegen de popjes die eraan hangen en gisteren probeerde ze ze te pakken met 2 handjes.
meestal valt ze na 30 a 45 min in slaap en dan is het weer etenstijd... wat een leven he!

's middags  om ong. 14 uur leg ik haar in de wandelwagen en ga ik een blokje om met  hond en kind... en valt ze vanzelf weer in slaap in de wagen. als ik weer thuis ben en ze slaapt nog laat ik haar lekker liggen in de wagen.

groetjes,
debby (mv puck 8-6-07)

hoi hoi

mijn dochtertje(lianne) is al vanaf dag 1 veel wakker overdag.....minimaal 1,5 uur per fles. Ze gaat nu juist steeds meer slapen.
Ze kon ich in het begin niet zelf vermaken,maar nu wel....want...
Ik heb een speelkeed met bogen erboven gekocht! wat een uitvinding. ze kan zich er uuuuren mee vermaken.
Ook heb ik een wipstoel met speelboog en dat vind ze ook erg leuk. dus ik heb er eigenlijk geen kind meer aan!

mijn schema is nu ongeveer:
half 9/9 uur: wakker worden(nou ja,meestal moet ik haar wakker maken! ze slaapt uit)
flesje,knuffelen....op speelkeed of wipstoel tot ze gaat jammeren in oogjes wrijven...
meestal is het dan zo'n half 11
dan slaapt ze een half uur/uur,dan in badje en hond lopen

12.00/12.30: fles..dan weer hetzelfde ritueel of even wandelen/boodschapjes

meestal slaapt ze smiddags wel van 1-3

15.30: weer fles en weer hetzefde liedje

meestal slaapt ze dan van half 6 tot 6 uur nog even...dan is pap thuis en is het kroelen met papa tot half 7,dan weer fles (van papa)
en dan tot half 8/8 uur spelen,naar boven,pyamatje aan en slapen.
22.00: wakker maken voor de fles,die drinkt ze dan slaperig op en slaapt dan weer de hele nacht door.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

groet marjolein(mv lianne 13-05)

Ohja! Nou super bedankt allebei! Heb ik zeker wat aan!

ohja. Tijl zit inmiddels op 4 voedingen.
07.00
11.30
16.30
22.00u
Dus hij slaapt never nooit meer van voeding tot voeding. Dat maakt het nou juist een beetje moeilijk momenteel. Met name de tijd na 16.30u tot aan bad/bedtijd is even wat gehannes...Maar goed, hoe ouder hij wordt, hoe langer hij wakker kan blijven.
En ik ga gauw even zo'n boogdingspeelkleed lenen!

Terug
Bovenaan