wanneer en waarom strippen??

Ik heb veel verhalen gehoord over strippen, maar wanneer doen ze het eigenlijk en waarom??
Ik ben nu 38w2d zwanger en ben het echt ''zat''.
Ik ben een aantal jaren geleden depressief geweest, en voel me nu ook niet fijn(ben bang voor een terugval) ik heb hele erge huilbuien en heb het gevoel dat ik het allemaal niet meer aankan, wie o wie kan mij helpen??

Alvast bedankt voor de reacties.

Liefs

Hoi mamamanon,

Wat vervelend joh dat je je zo voelt. Die huilbuien hoeven niet een depressie te zijn/worden hoor. Ik ben nu 37 1/2 week en huil ook een paar keer per dag. Ook ik ben het meer dan zat en wil nog maar 1 ding en dat is in mn kraambed te liggen met mn dochter in mn armen!!! Overdag kom ik m'n huis zo goed als niet meer uit en heb die behoefte ook niet meer. Ik hoef geen mensen om me heen, alles is me teveel. Deze punten lijken op n depressie inderdaad maar is het niet hoor. Dit hoort 'gewoon'bij de laatste loodjes van je zw.schap. Ik herken dit van mijn andere 2 zw.schappen namelijk. Zodra je bevallen bent zal het snel beter zijn, vertrouw hier op! Ik wil je alleen laten weten dat ik je gevoel goed herken en je zeker niet de enigste bent.
Strippen ligt echt aan je vk. De één wilt het al met 38 weken doen en de ander doet het niet eerder dan 39 of zelfs 40 wkn. Dit kan je vragen aan je eigen vk. Omdat ik het ook zoooo zat ben met veel mankementen en weinig slaap wil ze mij ook gaan strippen heeft ze voorgesteld. Ik mag vrijdag op controle en dan hoor ik van haar de voor-en nadelen van strippen. Dan kan ik er vh weekend over na gaan denken en mag ik zelf de beslissing nemen.

Nou, ik hoop dat je wat geruster bent nu en ik zou zeggen, vraag je vk hoe zij over t strippen denkt.

Veel sterkte ermee!!!!
Gr. Ing

Hoi,

Wat jammer en enorm rot dat je je zo voelt. Spreek er over met je vk, het kan een voorbode van een depressie zijn, maar even goed kan het bij de laatste lootjes van je zwangerschap horen. De meeste vrouwen zijn tijden hun zwangerschap veel emotioneler en in de laatste weken kan je er goed van balen, maar ook gaan coconen (wat af sluiten van de buiten wereld en je in jezelf keren(
Ik weet dat de vk alleen stript ( en kan strippen) als de baarmoedermond aan al het verweken is of verweekt is. Anders heeft het totaal geen nut om te strippen.
Maar nogmaal bespreek het ook met je vk.
Heel veel sterkte de komende tijd en ik hoop dat je snel kan genieten van je wondertje.

groetjes

Hallo ing en Deetje,
Ik maak dus precies hetzelfde als jou mee, ik wil ook het huis niet meer uit, ik heb nergens meer zin in, gister vroeg mijn man nog wanneer ga je weer schoonmaken??(je ziet het stof liggen)
maar ik heb er gewoon geen zin meer in als ik eraan denk word ik al moe, ik heb met hem over strippen gehad, hij vind het niet nodig''die laatste loodjes horen er gewoon bij''
hij heeft makkelijk praten denk ik dan haha.
ik ga maandag aan me vk vragen wat zij ervan vind en wanneer zij het normaal gesproken doet, ik hem namelijk ook gehoord dat je met 41 weken voor controle naar het zh moet, ik heb het daar niet zo op want heb niet al te goeie verhalen over een gyn gehoord...
en daar komt ook nog bij kijken het zh is een kwartier bij ons huis vandaan met de auto, maar mijn man heeft de auto overdag mee, ik ga het niet fietsen dus dan zit ik ook alweer met vervoer en ik heb er een hekel aan om zo afhankelijk te zijn van anderen..

Zo, mijn klaaguurtje zit er weer op;)

Liefs

Ligt inderdaad aan je verloskundigepraktijk of ze het voor de 41 weken willen doen.
Bij ons doen ze het wel. Ik zou met 38 weken gestript worden maar het kon niet omdat het nog helemaal dicht zat, dus dan kan ze er niet bij om te strippen.
Ook zat het hoofdje niet vast in mijn bekken, dat was ook een reden om niet te strippen.
Je kunt even vragen of ze je wil toucheren, dan kan ze kijken of het mogelijk is bij jou.

Liefs, Risje

Hey,

Dan gaat ze met 2 vingers naar binnen om inweding onderzoek te doen. Dan kan ze voelen of je baarmoedermond al week is en of er iets ontsluiting is. Bij mij was dat dus niet zo en zat het nog dicht.

Terug
Bovenaan