Wanneer eten jullie baby's wat (7 maanden)

A

Anoniem

Guest
Hoi,
Ik wilde graag van anderen weten wat hun baby's zoal eten gedurende dag en wanneer en hoeveel. Liv is wel mijn vierde kind, maar omdat ze allergisch reageert op een aantal dingen gaat het opbouwen van een eetschema toch iets langzamer. Bovendien moet zij heel lang iets eten en er aan wennen voordat ze het echt lekker begint te vinden. Wat melk betreft blijft ze qua hoeveelheid hetzelfde, ze wil alleen soms vaker de fles (ipv minder). Anyway, zou graag weten wat andere kindjes eten.
Alvast bedankt.
Ivy

Maaike is nu 7 maanden en 10 dagen en haar schema is zo:

8.00 uur fles (210 cc +7 scheppen +3 scheppen Nutrix)

10.00 uur fruit (potjes van 6 mnd. van Olvarit of vers-banaan, appel, mango, sinaasappel, peer o.i.d. vaak gemengd met Liga)

12.00 uur fes (180cc +6 scheppen) en brood met boter (mag nu ook smeerkaas/smeerworst o.i.d. proberen)

16.00 uur fles (180cc+6 scheppen)

18.00 uur groente ( potje voor 4 maanden of half potje voor 6 maanden of vers-wortel, bruine bonen, bloemkool zijn favoriet)

20.00 uur fles (210 cc + 7 scheppen Goede Nacht)

Ik hoop dat je er wat mee kan, anders vraag je maar!
Groetjes,

Nathalie

Marissa is over 5 dagen 8 maanden, haar schema is als volgt.

10.00 borstvoeding
12.00 200 ml fruit
14.00 hele boterham met smeerkaas en 100 cc melk
15.30 koekje en paar slokken roosvicee
17.30 warm eten 200 ml en danoontje
21.30 fles pap

Martijn is vandaag 7 maanden en krijgt het volgende

6.30 uur fles 200 ml met bambix

9.30 uur fruit

12.00 uur fles 100 ml en 1 boterham

15.00 uur ligapapje

16.00 fles 100 ml

17.30 uur warm eten 200 ml en toetje

19.30 uur fles pap

Hoi,
onze kleine meid is over een week 7 maanden, ze krijgt nu 4x borstvoeding (7,11,15 en 19 uur, kan hier of daar een uurtje schelen). Verder krijgt ze tussendoor 1x fruit en 1x groente (alles vers, gepureerd met de staafmixer).

Ik ben met peer begonnen, daarna banaan. Daar smult ze van! Ook appel en meloen lust ze inmiddels. Qua groente hebben we eerst wortel geprobeerd, nou, tranen met tuiten, zielig! Waarschijnlijk was het te dik en te grof. Inmiddels eet ze broccoli, courgette en spercieboontjes. Vooral die boontjes gingen er meteen de eerste keer supergoed in.

Ik vind het erg leuk om hapjes te proberen. En als ze het niet lust, nou, dan proberen we het de volgende keer gewoon weer opnieuw.

groet
Mandarijn

Hoi Ivy,

Ons dochtertje is nu 7 mnd en dit is ongeveer haar schema:

08.00 bv
11.00 zelfgemaakt fruithapje. Ze vindt alles heerlijk, ook combinaties van fruit.
12.00 bv
15.00 bv
18.00 zelfgemaakt groentenhapje met aardappeltje. Ze vindt alles heerlijk.
19.00 fles met bambix

ps. sommige groenten gaan niet goed met de blender, dan doe ik er nog een beetje kookvocht bij om het smeuiger te maken.

Succes met je kindje en hopelijk heb je er wat aan.

Groetjes Sylvia

Hoi,
Hartstikke bedankt voor jullie schema's. Ik heb er echt iets aan, geeft toch net iets meer houvast. Ik worstel eigenlijk vooral met de slaaptijden en het feit dat ik kinderen van school moet halen en brengen. Dat loopt af en toe allemaal een beetje door elkaar.
Verder blijft ze ook stug aan de fles van 11/12 uur s'avonds vasthouden. Weet eigenlijk niet zo goed hoe ik die er uit moet krijgen. Eerdere kinderen van mij gingen uit zichzelf gewoon steeds langer slapen waardoor die fles op een gegeven moment vanzelf verviel, maar Liv wordt altijd rond die tijd wakker en heeft dan ook honger. Dit is nu haar schema:
07:30 fles (drinkt ongeveer 120ml)
09:30 rest van de fles (daarna gaat ze naar bed)
11:00 fruithap (klein potje)
12:45 fles (180ml)
16:00 fles (180ml)
18:00 groentehap (klein potje)
19:00 fles (140ml)
23/00:00 fles (180ml)

Veel flessen dus nog, maar doordat ze dus allergisch is voor iets, gaat de introductie van nieuw eten heel langzaam en ze eet er gewoon ook niet zoveel van. Blijft moeilijk. Ik ben ook een beetje bang om met brood te beginnen. Met die paar nieuwe voedingswaren heeft ze al zoveel last van darmen/poepen en eczeem.
Maargoed, in ieder geval bedankt voor jullie schema's.
Groetjes,
Ivy

Hoi,hoi
wouter is bijna 8 maanden en heb ik tot 6 maanden alleen maar bv gegeven.

's morgens borstvoeding.
10.00uur fruit hapje,ben begonnen met banaan.
12.00uur pap met de lepel wouter wil geen fles,ga binnenkort met brood beginnen,wouter heeft 1 week in het zkh gelegen vanwege en virus-infectie op zijn longen,dus ik doe wat rustiger aan met hem.
16.00uur borstvoeding
18.00uur warm eten
22.00uur borstvoeding

Wouter krijgt tussendoor niks extra,dan leg ik hem gewoon nog een keer extra aan.

succes daan

Terug
Bovenaan