Wanneer fietsen

Ik zodra mijn dochter zelf kon zitten langere tijd. En dan eerst alleen korte vlakke stukjes. Sommigen zeggen als je kind zelf tot zit kan komen. Maargoed. Je moet even oppassen voor teveel klappen op het lijfje door hobbels enzo. 

Toen mijn dochter zelf ging zitten en ook goed kon blijven zitten (rechtop). Het is niet echt een rustig kind, dus ze kon al eerder hrd kruipen dan goed zitten, maar vond het belangrijk echt te wachten tot ik  wist dat de rugspieren goed ontwikkeld waren. Zelfs in een ‘vlakke weg’ zitten behoorlijk wat hobbels, alleen al even de stoep af met de fiets schudt de baby aardig door elkaar. Ze was 9 maanden.

Wij zijn gaan fietsen toen hij 6,5 maanden was. Eerst alleen korte stukjes (naar kdv bijvoorbeeld). Hij kon toen nog niet (echt) zelfstandig tot zit komen, maar wel bijna. Zat verder wel stevig als je hem neerzette.

Bij de oudste al met 6.5 maand, hele kleine stukjes..Prachtig vond ze het. Toen was het april/mei, dus ik had vooral zelf behoefte om te fietsen in het voorjaar en ik heb het toen eens geprobeerd en t ging best goed. Officieel is dat te vroeg, maar ze is nu 2.5 jaar en heeft er niks aan overgehouden hoor..
Mijn jongste is nu 9 maanden en daar fietsen we mee sinds ze 8 maanden is. Iets later dan met onze oudste dus, maar dat heeft ook met het seizoen te maken. In februari zie ik de noodzaak niet om een baby van 6 maanden in de kou op de fiets te zetten, in april/mei is het wel fijn! 

Terug
Bovenaan