Wanneer flesje bv gaan proberen? BV met tepelhoedje!

Jente is vandaag precies 3 weken oud en hij krijgt BV, ik voedt wel met een tepelhoedje!
Hij kreeg mijn borst slecht te pakken, o.a. omdat ze vrij groot en vol, dus hard zijn.
Ik probeer soms zonder en dat gaat soms goed.
Er wordt hier en daar gezegd dat ik beter pas met een flesje kan gaan proberen als ik van de tepelhoedjes af ben!
Hebben jullie hier ervaring mee? Lijkt me best eens lekker om de late voeding aan mijn man over te laten.
Ik heb geen idee hoelang het duurt voor ik van die hoedjes af ben, Jente heeft zonder hoedjes nog steeds moeite om aan te happen, vooral als mijn borsten zo gespannen zijn. Verder heb ik flink wat voeding dus hij krijgt genoeg binnen en kolfen gaat ook al erg goed! Misschien gaat het er met een flesje ook wat rustiger aan toe, door de vele voeding moet die kleine man flink door drinken anders loopt zijn mond  over! HA HA
Hoop wat aan jullie ervaringen te hebben!

Groetjes Fenneke en Jente

Hallo, Fennie

Mn dochtertje (2wkn) is ook van tepelhoetjes naar de fles gegaan. Zonder problemen. Had er ook nog nooit van gehoort dat het niet kon.

Succes

Liefs Vano en Ninthe

hoi..

ook ik voed met een hoedje vanaf dag 3 na de geboorte (vanaf de stuwing)
want ook mijn uk had moeite met de tepel...
na de stuwing heb ik geprobeert zonder hoedje maar dat beviel haar en mij niet.!
nu is ze 4 wkn en 2 dgn en we voeden nog steeds met hoedje..
ze is vanaf geboorte 700gr aangekomen dus geen probleem..!
sommige mensne denken dat een kind niet genoeg voeding krijgt met een hoedje of de niet vettige achter melk krijgt..
nou dat is bull..
ik kolf ook al vanaf de 1ste week,want ook il heb meer dan genoeg..
en ze drinkt ook al vanaf week 2 uit een flesje met afgekolfde melk.
ook dit gaat goed..
denk dat hoedje-fles minder wennen is dan van tepel naar flesje.!

kus tanja

hallo,

ik heb ook de 1e  4 weken met een hoedje gevoed omdat mijn dochter de tepel niet goed kon pakken,   ze kreeg ook voldoende voeding binnen want ze was genoeg aangekomen de eerste keer dat we moesten wegen.
Na  4 weken snapte ze in een keer hoe het moest en nu pakt ze wel gewoon mijn tepel... gewoon af en toe proberen dan lukt het vast vanzelf wel een keer.

hoi hoi , ik voed zonder hoedje , maar ik heb de 1ste week 2x gekolft om demy te laten wennen aan de fles en dit ging hardstikke goed !!!
maar als ik nu af wil kolfen wanneer kan je dat dan het beste doen?? want als je tussen de voedingen extra gaat kolven dan gaat je lichaam extra melk aanmaken .  hoe doen jullie dat dan???

doei kus mariska m  v demy 11-08  

hoi,

ik kolf een half uur voor de voeding,
en die afgekolfde melk geef ik dan voor de eerst volgende voeding..
en als ik haar de borst geef,
als zij dan is uitgedronken kolf ik de rest af en doe dat in de vriezer als voorraadje.!

kus tanja
mama van nika

Hoi,

Mijn Hjerre is al 9 weken oud en vanaf dag drie voed ik hem ook met een hoedje. Mijn tepels waren te klein..tja dat kan dus ook. Ik heb nog steeds genoeg voeding en het gaat prima zo. Ook krijgt Hjerre vanaf die derde dag ook een flesje om 23.00 van mijn man en dat gaat prima. Zolang het zo goed gaat, hoe ik het zo nog wel even vol....

Groetjes mama van Hjerre

Terug
Bovenaan