Wanneer flesje kv icm bv?

<p>Hoi dames,</p><p>Onze zoon is momenteel 8 weken en aangezien ik over 4 week weer ga werken zit ik met het volgende. Momenteel geef ik volledige bv en voed ik soms bij met kv bijv eind van de middag/avond, dus hij is wel al een beetje gewend aan de kv en het flesje. Nu wil ik graag beginnen met 1x daags een flesje kv geven zodat hij daar aan gewend raakt en ik een voorraadje bv kan maken. Hoe lang ik bv wil blijven geven weet ik nog niet, dat hangt er gewoon een beetje vanaf hoe het gaat als ik aan het werk ben en hoe het bevalt maar de intensie is er zeker! Maar ik twijfel over wat het juiste moment is op de dag om te beginnen met een flesje kv, iemand tips/ervaring? </p><p>Alvast bedankt!</p>

Ik heb wel eens gehoord dat ze op kv goed slapen dus zou ik zeggen de laatste fles, maar geen ervaring mee..

Hoi :) er staat op deze site een handig afbouw schema. Zou alleen even niet zo snel weten waar.. Maar volgens de kraamzorg en verloskundige is het een prima afbouw schema. Succes! En sorry voor de halve info 

Oei lang niet alle kleintjes slapen goed op kv, zo’n fabeltje dat kindjes dan door gaan slapen! Onze zoon sliep door op bv maar niet op kv en kwam toen niet alleen ‘s avonds laat maar ook rond 4 uur weer. Gaat nu trouwens beter! De lactatiekundige adviseerde mij om of de eerste voeding ná de ochtendvoeding óf de laatste voeding vóór de late voeding te doen. (Slimmer gezegd de 2e voeding van de dag of de één na laatste ?) Dan hoef je niet in alle hectiek ‘s ochtends nog te kolven en heb je minder kans dat je ‘s nachts last krijgt van ‘volle’ borsten. Ik wilde ook laten wennen, maar vond het zo’n gedoe ?Ik ben toen om een voorraadje aan te leggen tussen twee voedingen door een keer extra gaan kolven. En wennen aan kv? Het zou misschien wel not done zijn, maar die van ons kreeg van het een op andere moment kv. Ging helemaal prima (oké, eerst 2 dagen één flesje kv, maar daarna cold turkey gestopt met bv), maar ook hier geldt: lang niet alle kindjes vinden dit tof! 

Ik zou persoonlijk de momenten in de middag vervangen door kv. Ik ga er even vanuit dat hij dan op de opvang zal zitten? Lijkt mij het makkelijkst om dan de kv te geven en op de momenten dat je er zelf bent bv. En dan kan je in de middag gaan kolven, ook een stuk fijner dan 's avonds laat of om 6 uur in de ochtend. 
Zelf geen ervaring om het zo te doen, was wel het plan. Maar de bv liep drastisch terug in een aantal dagen. Dus ben toen sneller over gegaan op kv dan gedacht.

De verleiding is inderdaad groot om de laatste voeding te doen omdat je denkt dat het meer verzadigd maar kans op krampjes weer groter? En dan moet je ook nog zo laat kolven... misschien inderdaad de voeding rond 1900 eens gaan vervangen want ook nu moest ik hem bij die voeding bijvoeden.. als je toch al bezig bent ?

Terug
Bovenaan