Wanneer flesjes e.d. steriliseren???

Hoi allemaal,

Ik vroeg me af wanneer ik de flesjes moet gaan steriliseren.
Doen jullie dit al voor de bevalling of laten jullie dit de kraamhulp doen.
Ik ben van plan om BV te gaan geven, maar weet niet of dat het gaat lukken (het is namelijk mijn eerste kindje).
Hopelijk hebben jullie hier al ervaring mee.

Groetjes
Marga

Hoi,

Ik zou ook gewoon op de kraamhulp wachten. Denk niet dat het veel zin heeft om het nu te doen en dan als de baby er is weer een keertje. Leg alles gewoon alvast op een handige plek klaar en dan komt het allemaal goed.

Groetjes Empe

Hoi,

Bij ons heeft de kraamhulp het beide keren opnieuw gedaan. Je kunt het wel doen maar het is eigenlijk zonde van je tijd. Ga je het toch doen bewaar dan de gesteriliseerde spullen in de koelkast, zo blijft het bacterievrij. Als je van plan bent bv te gaan geven zou ik zowieso niet meer dan 1 fles steriliseren.

Syl

Dank jullie wel allemaal!

Ik denk dat ik inderdaad gewoon wacht tot de kraamhulp er is en of de BV goed gaat.

(is weer een ding minder op m'n lijstje... )

Groetjes!!!
Marga

Hey dames,

Ik had hier gisteren nog even komen piepen en nu vandaag de flesjes al is gesterliseerd,is voor mij nog wel even wachten,nog 5 weken en 1 dag want heb dan men geplande keizersnede maar dacht,ja kan het toch al eens proberen he..
Ben wel blij dat ik het gedaan heb want was toch even zoeken hoe je de flesjes in de sterlisator moest zetten,dacht dat je ze er gwn inzette maar heb alles van avent en daar int boekje gekeken en stond dan op dat je eerst het mandje moest op de steel schuiven en dan 2 van de draaidingetjes op je fles,dan nog een ander mandje erop en dan de flesjes ondersteboven erop en dan de rest van die ronde dingetjes trug rond de steel en dan weer de dopjes vanboven in een mandje,zonder boekje had ik er echt niet aan uit gekunnen hoor en moet ze dan uiteraard trug sterliseren als men meisje er is maar vond het toch leuk dat ik dan nu weet hoe het in elkaar zit,weet ik er dan direct weg mee he :)
Liefs orchideke

Terug
Bovenaan