Wanneer flesjes in de vaatwasser?

flesjes doe ik eigenlijk al heel lang in de vaatwasser ik denk dat ik daar mee in week 7 mee begon.

maar hier zal iedereen wel weer een andere visie op hebben haha net zoals wel of geen kraanwater, wel of geen gekookt water, wanneer te beginnen met bijvoeding, wel of niet flesvoeding.
 
Bij mijn oudste mocht het niet, en nu mag het wel en wel gelijk vanaf de geboorte, vertelde de wijkverpleegkundige tegen mij. Ze las het op uit het foldertje over flesvoeding, wat het landelijk protocol uitlegde. Wel moest het programma boven de 55 graden zijn.
 
Ik heb flesjes met spenen in vaatwasser gedaan. Wist niet dat dat niet mocht. Ben wel pas met 6 maanden geloof ik gestopt met uitkoken.

Tip: Ik las laatst dat je dan geen glansspoelmiddel in de vaatwasser mag gebruiken!
 
Kan meteen vanaf de geboorte al. Spenen alleen in een speciaal spenenmandje en het liefst boven in de vaatwasser. Als je er eentje hebt die op 70 graden wast hoef je niet te steriliseren. Al hoef je tegenwoordig eigenlijk flesjes alleen voordat je ze de eerste keer gebruikt uit te koken.
 
Ik doe ze ook in de vaatwasser, ook de spenen. Wel bovenin, en nog een tip: zet de flessen niet over de pinnetjes, dan krijg je krassen en schuurt het opschrift eraf.
Ik kook ze daarnaast ook nog 1x per week uit.
Ik wist niet dat er speciale mandjes waren voor spenen trouwens!

En geen glansspoelmiddel inderdaad, waarom niet, weet ik niet....
 
Terug
Bovenaan