Wanneer flessen voor het eerst uitkoken

<p>Hoe lang van te voren hebben jullie de flessen en (fop)spenen voor het eerst uitgekookt?</p><p>Volgende week wordt ik ingeleid en zit nu te denken of ik nu alles al moet uitkoken of pas als we alles gaan gebruiken.</p><p>(Kans is heel groot dat we een paar dagen moeten blijven)</p><p>Ik heb dr browns flessen en gelezen dat je de flessen zelf niet mag uitkoken in een pan.</p>
 
Je kan ze nu al uitkoken dan zijn ze al klaar voor gebruik. Ik heb zelf ook dr brown flessen en ik kook ze uit in een pan gebeurt helemaal niks. Het groene ventiel kan je ook gewoon uitkoken.
 
Onze kraamhulp heeft het tijdens de kraamweek gedaan.. Het is in 10 minuutjes klaar.. Dus ik zou er lekker mee wachten.
Speen hebben ze ook echt niet nodig de eerste dagen
 
Ik heb ze het weekend voor mijn keizersnede uitgekookt en klaargezet. Alles spik en span, maarja een natuurlijke bevalling word niet gepland.
Terwijl ik ze aan het uitkoken was zijn mijn weeen begonnen haha! Startsignaal!
 
Ik zou ze van te voren uitkoken, je weet niet welk tijdstip je thuiskomt en of je baby dan dus gelijk moet eten. Bespaart echt een hoop stress als het dan al klaar staat, geloof mij maar ;-) 
Wat betreft de manier van uitkoken: er zit een beschrijving in de verpakking, daar staat op hoe je die flessen moet uitkomen. In mijn geval was het bij de dr brown flessen dat ik water in een pan moest koken en zodra het kookte de pan van het vuur, daarna pas de flessen er in voor 5 minuten.   
Succes met de bevalling ! 
 
Ik ga eerst bv, maar ben daar snel mee gestopt. Toen heeft de kraamhulp snel een flesje uitgekookt, was echt zo klaar. Dus je zou er eventueel eerst mee kunnen wachten. 
Ik ben eerst ook een paar dagen in het ziekenhuis gebleven en daar hadden ze van die kleine kant en klare flesjes nutrilon, dus eigen fles meenemen was bij ons niet nodig. 
 
Bedankt allemaal.
Ik ga denk ik ook nog even wachten.
Ik wil sowieso eerst proberen bv te geven.
Mocht het echt niet lukken heb ik idd een fijne kraamhulp. 
De kleine wordt eerder gehaald dus vandaar dat we waarschijnlijk even moeten blijven en ook vanwege mijn hoge bloeddruk.
 
 
Terug
Bovenaan