Wanneer fruithapje of papje?

Hallo allemaal!
Sins 2 oktober zijn wij de trotse ouders van ons zoontje Liam. Hij doet het goed, weegt bijna 6 kilo.
Alleen een vraagje? Tussen de flessen door ( 6x 150+5) wordt hij steeds onrustiger, overdag dan. hij begint smak geluidjes te maken. En zoals veel dingen die bij het moederschap horen zegt mijn gevoel me dat hij toe is aan ander voedsel.
Waarmee begin je? is dat een papje of een fruithapje? Hij is nu bijna 13 weken, is dit wel al het goede moment?
 
13 weken is wel een beetje jong. normaal gesproken begin je met fruit rond de 4 mnden. maar als er allergieen in de familie voorkomen is het beter om te wachten tot 6 mnden. je kunt ook best wat meer in de fles doen hoor, hij drinkt namelijk best weinig. 180/6 mag je ook best eens proberen.
qua papjes is de eerste rijstebloem, en die is ook vanaf 4 mnden.
ik zou eerst maar eens proberen wat meer in de fles te doen, en even wachten met pap en fruit.
 
bedankt voor het advies, en het is wel waar, heb al geprobeerd meer in zn fles te doen, maar hij drinkt m niet leeg en komt dan toch weer om de 3 uur, zodat hij op het einde van de dag toch 6 flessen gevraagd heeft.... best moeilijk
 
Welke voeding gebruik je Katska? Misschien kun je over gaan op 'de hongerige baby'- variant? Met iets anders kun je beter even wachten (ivm allergische reacties), hoewel ik toe moet geven dat wij onze oudste ook met een week of 14 rijstebloem gaven. Ging bij hem prima. De jongste kreeg pas bij 5 maanden rijstebloem en raakte dan weer meteen aan de diarree... Goed je kindje in de gaten houden dus, wat je ook doet!
 
Mijn zoontje is nu 14 weken krijgt vanaf drie maanden al een beetje fruit. Hij had ook erge honger en haalde de drie uur niet. Hij dronk al 200 cc. Nu gaat het beter hij is tevreden.
Volg je moeder gevoelens en je ziet vanzelf of hij allegieen heeft. Hou een smaak een week ongeveer aan dan kan je zien of je kleintje er tegen kan.
 
Terug
Bovenaan