wanneer fruithapje?

Hoi allemaal,

Ik geef sinds vier dagen een fruithapje aan mijn dochtertje van vier maanden. (cb raadde het aan) Ze vindt het geloof ik wel lekker, 3 keer peer en vandaag voor het eerst banaan. Gaat allemaal prima. Alleen, ik weet niet zo goed wanneer ik dit het beste kan geven. Ze slaapt namelijk erg veel en is niet altijd op hetzelfde tijdstip. Mijn schema is nu ongeveer:
7.30 fles
9.30 fruit
11.30 fles
15.00 fles
18.30 fles
21.30 fles

Is dit een goed schema? Ik moet haar voor de fruithap dus soms wel wakker maken en dat vind ik best jammer van haar slaapje. Maar ik kan er niet echt een pijl op trekken wanneer ze wakker is. Wat zouden jullie doen? Of zou ze nog niet toe zijn aan fruit?

Groetjes, Emmy

Hoi Emmy,

Ik zou haar niet wakker maken voor het fruithapje. De hoeveelheid die ze nu krijgt is meer om te oefenen en voor de smaak dan echt om te vullen. De ochtend is op zich wel handig om aan te houden, want als ze straks groter is zul je het dan waarschijnlijk ook gaan geven. Laat minstens een half uur tussen het fruithapje en de fles.

Groetjes,
Marianne

Hoi Emmy,

volgens mij doe je het prima, ik zou haar alleen ook niet persé wakker maken voor het fruithapje, je kan het ook pas geven als ze zelf wakker is geworden en daarna als toetje nog wat laten dringen (b.v. of fles).   Succes ermee, en niet twijfelen. Je doet het zo goed. Het is inderdaad nu toch nog alleen maar om te laten proeven en te leren van een lepeltje te eten. Dus pirma. groetjes Mariëlle

Hai!

zou haar inderdaad niet wakker maken voor het fruithapje...Bente slaapt ook heel veel...en we hadden ook het tijdstip 9.30u voor fruithapje, al ze wakker was. Nu is ze 7 maanden en is meestal wakker tegen kwart over 9 en we geven fruithapje om 10u...ze komt vanzelf voor het fruithapje...het is nog het begin, dus zoveel heeft ze nog niet nodig naast de flessen. de fles is nu nog de leidraad, fruithapje erbij...als ze wat ouder is dan zal ze meer nodig hebben en meer wakker zijn...dan komt ze wel voor het hapje!!

Terug
Bovenaan