wanneer fruithapje

Mijn kindje is nu 11 weken. en ik verheug me er al een beetje op om haar voor het eerst fruithapje te kunnen geven.
Nu weet ik dat het pas vanaf 4 maanden mag en vanaf 6 maanden wordt aanbevolen

wanneer zijn jullie er mee begonnen. Denk er nu over om als ze een maand of 5 is kleine beetjes te gaan geven.

Hi,

Ik ben op wijkverpleegkundige en kinderarts advies pas met 6 maanden begonnen.
Omdat de darmpjes er dan pas goed klaar voor zijn.

Ook werd mij geadviseerd om eerst met groente te beginnen omdat dit al gekookt is en dus ook makkelijker verteerbaar voor die kleintjes.

Het is wel heel leuk je kindje eens wat anders te geven dan de borst of de fles.
Maar denk wel om je kindje, en niet om jou 'pleziertje'. Ik vind dit wel erg belangrijk.

Elke cb, of kinderarts adviseerd weer wat anders...soms echt om gek van te worden.
Maar mij is dit zo goed bevallen.

Nancy

Hoi hoi,

De meningen zijn er erg over verdeeld volgens mij.
Bij mij op het cb zeiden ze ook om het pas vanaf 6 maanden aan te bieden omdat er allergieen bij ons in de familie zitten.
Nu was ik vandaag bij de kinderarts in het ziekenhuis met Sven en die zei dat ik het al vanaf 4 maanden mocht gaan aanbieden en dan wel alleen met groente. Dit omdat groente bijna geen allergie kan veroorzaken zei hij.
Dus ook de geleerden zijn het er niet over eens.
Ik moest de groente dan trouwens wel met water mengen tot een waterige substantie en het dan gaandeweg steeds dikker maken.

Ik zou dus zeker wachten tot de 4 maanden en dan zou ik het gewoon nog eens overleggen met het cb.

Ik wacht in ieder geval nog heel eventjes (Sven is nu 15 weken) ook al zegt de arts in het ziekenhuis dat het mag. Sven heeft namelijk extreem veel last van zijn darmen. Ik wil hem daarom nog even ontzien omdat hij nu zelfs nog moeite heeft met zijn fles.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007

hoi,