wanneer ga je buikje zien?

Hallo allemaal, ik   ben nu bijna 15 weken zwanger en best angstig, terwijl daar geen reden voor hoeft te zijn, aangezien alles goed gaat, de echo's waren goed en de baby doet het goed.
Ik vind het alleen zo raar dat je nog bijna niks ziet( het is mijn 1e kind) en dat mijn borsten echt niet groter zijn, terwijl in elk boek staat dat dat nu wel zo moet zijn.
Ik ben 25, bijna 26, en vind het gewoon allemaal heel erg spannend!
Heeft er iemand tips om wat meer vertrouwen te hebben?
x Jet

Hoihoi,

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!
Wat betreft het buikje, dat is per persoon verschillend.
Ikzelf ben ook zwanger van de eerste (39 weken) maar ik heb ook geen grote toeter, me borsten zijn zelfs een cup kleiner geworden dus het wilt niet altijd wat zeggen!
Aan de andere kant moet je ook maar zo denken als je een klein buikje hebt is het minder zwaar en kan je veel langer dingen blijven doen... ikzelf vond het in het begin ook verschrikkelijk dat ik zo'n klein buikje had, maar ben nu zooo blij dat ik nog normaal om boodschappen kan of een rondje kan lopen zonder te waggelen!

Geniet er lekker van!
Groetjes Maaike

Hoi Jet,

Ik weet nog dat mijn eerste topic dat ik ooit geopend heb ook over mijn buik ging, haha! Dat is alweer een tijd geleden want ik ben inmiddels zwanger van nummer 2.

Bij Sven duurde het tot ongeveer week 21 voordat ik echt een zwanger buikje kreeg. Nu ben ik zelf niet de dunste dus mijn vetlaagje heeft de boel lang kunnen verbergen.... Maar goed, toen ging het bij mij echt met sprongetjes. Om de zoveel weken dacht ik, hee nu is ie weer gegroeid! Omdat Sven heel erg naar binnen groeide heb ik ook nooit echt een heel grote buik gehad. Ik was uiteindelijk blij toe, net zoals mijn voorgangster schrijft. Ik heb altijd alles nog kunnen doen (behalve op mijn buik slapen helaas).

En nu bij nummer 2 kon ik bij 12 weken mijn gewone kleren al niet meer aan.  Dit keer  gaat het een stuk sneller. Hoewel  bij inmiddels  23 weken de buik niet echt veel groter is geworden. Ook nu groeit de kleine (wederom een knulletje) weer heel erg naar binnen. Ik hoop dus dat ik nu ook een bescheiden buik hou want met al een rondrennende peuter van 21 maanden is dat een stuk fijner!

Maak je dus niet al te druk. De omvang van je buik of borsten zegt niets over het welzijn van je kindje. In de boeken staat het gemiddelde van een zwangerschap beschreven maar ja, wie is er nu gemiddeld?!

Geniet er lekker van want het gaat zoooooo snel.

Groetjes,
Maike
Mama van Sven, 28-7-2007, zwanger van nr. 2

Toen ik zwanger was van de eerste (toevallig of niet was ik toen ook 25, 26 toen hij geboren werd) duurde het voor mijn gevoel ook heeeeeeeeel lang voor ik een buikje kreeg.
Net als bij jou groeiden mijn borst niet, voelden ze ook niet vervelend en op vermoeidheid na merkte ik nergens aan dat ik zwanger was.... Zeker na de termijnecho en tot het voelen/20weken echo/ echt een buik... vond ik het zo lang duren.
Ik wilde een buik!!!!!

Uiteindelijk was ik een week of 21/22 zwanger toen ik bijna overnacht een buik krijg en het leek echt net of die er ineens aan zat en ook echt een zwangere buik. Wat was ik blij haha. Uiteindelijk is dat een beste buik geworden ook nog waarbij de opmerkingen als 'zijn het er echt geen 2?' of 'goh je moet vast niet lang meer' bij 30 weken niet van de lucht waren! Dus komt echt allemaal wel.
En sommige vrouwen krijgen ook helemaal niet zo'n hele grote buik, dus ook dat kan nog....

Bij nummer 2 ging het een stuk sneller en had ik met 3 maand echt al wel positiekleding aan. Zw.schap daarna ging helaas mis, maar toen knapte ik met 7 weken al zo'n beetje uit mijn broeken . Redde het toen nog wel met de 'vreetstand' (elastiekje tussen knoop en knoopsgat) maar toch.... Zw.schap daarna ging de positiekleding weer aan na de termijnecho, deze keer met bijna 11 week, maar paste mijn eigen kleding al niet meer hoor.

Ben dus 4x zwanger geweest (en nu 3 heerlijke knullen) en alle keren was het toch weer anders.

Geniet lekker van je zwangerschap.

groetjes,
Marije

Wat een lieve en fijne reacties allemaal,echt super bedankt!
Ik ben nu een stuk rustiger. het lastige is dat ik een eetstoornis( verleden) heb en voor mijn gevoel dus wel een buik zie, maar dat is dus niet reeel.
In ieder geval bedankt en met 15 weken hoef ik toch ook niet meer zo angstig te zijn?
Want dat is best lastig!
x

Toevallig had ik afgelopen zaterdag een verjaardag daar was een meid 2 weken na mij uitgerekend ik zit nu op 15+1(van de eerste). Met negen weken kon ik mijn gewone broeken al niet meer aan we zijn nu 6 weken verder dus ga maar na   hahaha ik vind het helemaal niet erg, integendeel ik geniet er van) maar bij haar viel dus helemaal niets te zien en ik schat dat ze een kilo of hooguit 60 woog als het niet minder is dus gewicht van de zwangere zegt ook niet altijd alles. Want zo zei ze dat ze met haar eerste spruit met de 6de maand pas positie kleding aan hoefde.

Terug
Bovenaan