wanneer ga je naar de dokter??

Hoi Allemaal,

Ik ben nu volgens de berekeningen 6 weken zwanger!! Ga morgen toch nog een keer testen voor de zekerheid hihi. Heb veel last van mn borsten en vermoeidheid. Ook heb ik een constante zeurderige ongesteldheidsachtige pijn in mijn onderbuik en is mijn buik opgezwollen, zullen mijn darmen wel zijn... Maar nu komt mijn vraag, wanneer kan ik de dokter bellen en wanneer vertel je zoiets aan bv je ouders. Ik kan het nu namelijk al bijna niet voor me houden. Ik kijk uit naar reacties doeiiiii Stre
 
Hoi Stre!
Van harte gefeliciteerd! Ik ben nu 6,5 week zwanger! Heb dezelfde kwaaltjes op dit moment als jij! Ben ook steeds erg moe en heb ook last van mijn borsten.
Wij hebben het al wel aan onze ouders verteld, konden we ook niet voor ons houden, met de rest wachten we tot de eerste echo, dus ongeveer tot 3 maand.
Wij zijn dus ook gelijk naar de dokter gegaan met de vraag, wat nu?! Maar ik hoef pas tussen week 8 en 10 een afspraak te maken en dan verwijst de dokter je na de eerste afspraak door naar de verloskundige! Dit is ook vast zo in jouw geval!
Geniet er lekker van nu en succes!
Wie weet spreek ik je weer een keer, we zijn vast rond dezelfde tijd uitgeteld!
Groetjes
 
wow gefeliciteerd
ik ben nu 6,5 week zwanger van nummer 4 en krijg ook steeds last van meer kwaaltjes.
wij hebben het al wel aan een paar goede vrienden verteld maar de familie zeggen we het pas met 13 weken.
geniet er van en we ,,spreken ,, elkaar vast wel weer hier
 
gefeliciteerd!
Toen ik een test (of drie ;)) had gedaan ben ik naar de huisarts gegaan om het door te geven. Die gaf mij een brief mee voor de verloskundige, die moest ik zelf bellen. Als je alle data doorgeeft (laatste menstratie etc), vertelt de vk je vanzelf wanneer de eerste afspraak gemaakt wordt. Dit is volgens mij sind 1 januari vervroegd, van week 12 naar week 8. Ik kreeg van de huisarts ook een nummer mee van een echopraktijk, waar we met 12 weken de eerste echo gemaakt hebben. Je vrienden en familie kun je het vertellen wanneer je wilt. Ik heb het mijn (schoon-)ouders vrij snel verteld, en alleen mijn allerbeste vriendinnen. De rest van mijn vrienden en familie heb ik het pas met 12 weken verteld, omdat dan het grootste risico op een miskraam voorbij is (en je ook je eerste echo gehad hebt).
Heel veel plezier!!!
Stephanie (35 weken en 3 dagen)
 
Super, Wij hebben het vrij snel aan echte vrienden en familie verteld, mocht het misgaan kunnen we het daar ook makkelijker met ze over hebben en iedereen leeft nu al mee. Ik heb de huisarts even gebeld en moet volgende week voor een afspraak. De verloskundige moest ik zelf regelen en daar ga ik ook volgende week heen.
veel plezier
 
Wij hebben het vrij snel aan onze ouders en mijn zusje verteld. In onze omgeving is het nl ooit voorgekomen dat de a.s. oma kwam te overlijden zonder dus te weten dat er een kleinkind op komst was. Dat wilde wij zeker voorkomen. Je kan gerust al een huisarts over verloskundige bellen hoor, zij maken dan voor jou een afspraak als je een week of 11 bent.
Ik zou nog even wachten met iedereen op de hoogte brengen. Wij hebben gewacht tot week 11.
Geniet van je zwangerschap
Audrey
 
Ja nog niet vertellen met de reden dat het mis kan gaan..? Dat is misschien juist een reden om het wel te doen. Bij mij is het een keer misgegaan en ik was op dat moment erg blij dat m'n ouders, broer en zus en m'n vriendinnen wisten dat ik zwanger was! Ze leefden daardoor al met ons mee en dat is toch anders dan dat je nog moet vertellen dat je zwanger bent eh WAS.. niet leuk.
 
Wij hebben het meteen aan de familie vertelt. Ik ben nu 5,5 week zwanger. Okk veel van onze vrienden weten het al. Dat vonden wij belangrijk zodat mocht het misgaan, anderen toch kunnen delen in je ver lies. Nadeel vind ik wel dat sommigen met goedbedoelde opmerkingen komen als: O, er kan nog van alles misgaan he? Pin je er maar niet teveel op vast. Het is nog kritiek. Dat maakt dat ik me niet eens blij durf te voelen. Stel je voor dat je je zo blij hebt gemaakt en het gaat toch mis. Overigens ben ik pas 23 en rook ik niet drinken deed ik al bijna niet en ik voel me uitstekend. Goede hoop dus toch?
 
Terug
Bovenaan