wanneer gaan de hersentjes ontwikkelen?

Tja, misschien een rare vraag..
Maar ik las dat vette vis goed is voor de ontwikkeling van de hersens van je kindje,
nu ben ik niet zo'n vis liefhebber, maar ik denk dat ik toch maar aan de haring en makreel ga..
Nu vroeg ik me dus af wanneer de hersens zich gaan ontwikkelen,
ik ben nu 18 weken zwanger.

Groetjes Annemarie
 
Hoi Annemarie,

Volgens mij zijn de hersentjes van jou kindje al ontwikkeld, dit gebeurd volgens mij ergens tegen de 3e maand aan.
Het kindje moet alleen nog maar goeien en indrukken opdoen.
Maar vette vis is ook goed tegen de zwangerschapdementie.

Maar misschien weet iemand anders het zeker.

Groetjes, Ris ook 18 weken
 
Hoi,

Heb ff wat voor je opgezocht, maar de bovenbuurvrouw heeft gelijk hoor.

Groetjes Brenda (en Lex, 10 dagen oud)

Ontwikkeling in de 2e maand

In de tweede maand begint het hartje te kloppen en er is al een bloedsomloop en een maag-darmstelsel in dat kleine lijfje aanwezig. Ook beginnen de hersens zich te vormen. In de zevende week krijgt je baby armen en benen. Hieraan worden vanaf de achtste week de vingertjes en de teentjes gevormd.
 
Hoi,

De hersenen worden gevormd gedurende de eerste 3 maanden, vooral in week 7, 8 en 9. Als je met week 7 een hartje hebt zien kloppen maar hierna krijg je toch een miskraam, schijnt het vaak te liggen aan de ontwikkeling/vorming van de hersenen in de weken 8 en 9. Maar, niet alleen de eerste 3 maanden zijn belangrijk. In de laatste 3 maanden gaan de hersenen zich nl. echt ontwikkelen. Vette vis eten in de laatste 3 maanden is dus zeker net zo belangrijk als in de eerste 3 maanden. Je moet wel opletten want zomaar veel vis eten is niet goed. Een haring kan veel taunine bevatten en ze raden aan deze maar 1x per week te eten en dan moet je echt zeker weten dat het verse vis is. Daarbij is zalm en tonijn ook niet goed om te vaak te eten i.v.m. qwik en andere dingen. Het beste schijnt te zijn om gewoon viscapsules te slikken en dan maar 1x in de week vis te eten. Mijn ex-schoonzusje is afgestudeerd   op voeding tijdens zwangerschap dus vandaar al deze info

Groetjes F.
 
Terug
Bovenaan