Wanneer gaan de kids van 2 naar 1 slaapje?

Hoi hoi,

Mijn zoontje is nu 12 maanden en ik vraagme wat af.

Wanneer gaan de kids van 2 naar 1 slaapje? En hoe merk je dat? Ik weet wel dat sommige kids al lang 1 slaapje doen, maar hoor ook van sommige ouders dat hun kind van 2 jaar nog 2 slaapjes doet op een dag.

Ieder kind slaapt natuurlijk anders, maar wanneer kun je het beste een beetje naar 1 slaapje gaan?En hoe kun je dit het betste doen?

liefs

kijk van dag tot dag naar je kind.

nathalia (morgen 16 maanden)   slaapt de ene keer 2 keer per dag,
de andere keer alleen sochtends en de andere keer weer alleen smidags.
als ze niet moe is, dan is ze niet moe.
kan haar moeilijk dwingen.
maar meestal heeft ze gewoon haar ochtend slaapje nog nodig.
als ik haar dan wakker hou om alleen smiddags te gaan slapen, is ze niet te genieten.
bij nathalia varierd het dus elke dag weer :D

dus als jouw kindje nooit sochtends wilt slapen, kan je  naar 1 slaapje per dag gaan.
vraagt jouw kindje nog om zijn ochtend slaapje, luister daar dan naar en laat hem lekker 2 keer slapen.
er staan geen leeftijd voor, dat ze maar 1 keer moeten slapen, gewoon naar je kind zijn ritme kijken.

liefs, do  

Hallo,

het is precies zoals Do al zei, kijk naar je eigen kind!
Mijn oudste was bijna 2, toen sliep hij nog altijd 2 keer. Bente nu, slaapt soms nog 1, maar vaak nog 2 keer op een dag. Het ligt een beetje aan wat we te doen hebben op een dag, ze kan het namelijk ook heel goed volhouden met maar 1 keer slapen. Als we lekker thuis zijn, leg ik haar vaak 's ochtends nog wel even in bed, al slaapt ze dan niet meer altijd.

Groetjes danielle

Renske slaapt inmiddels ook 1 keer per dag. Het ging op dezelfde manier als bij mijn oudste. 's Ochtends sliep ze dan goed. En als ik haar 's middags op bed legde dan was het huilen. En lang en hard huilen, zeker een half uur, soms viel ze dan in slaap voor 15 min. maar vaak ook helemaal niet.
En dat een aantal dagen achter elkaar.
Toen ben ik haar 1 keer op bed gaan leggen. Nu nog best vroeg. We lunchen om 11:30 uur en daarna leg ik haar op bed. Dat deed ik bij mijn oudste ook. En als ze de ochtend makkelijk en vrolijk blijft gaan we weer wat later lunchen.

Hoi,

Myrthe sliep een hele tijd van ong 10.30 tot 12.30 en van 15.30 tot 17.30u
Als ik haar nu op bed legt rond 11.00u gaat ze vaak wel slapen, maar dan weigert ze 's middags nog een keer te slapen, hoe moe en chagerijnig ze ook is!!
Dus nu rek ik het uit tot ong 12.30u en dan slaapt ze tot 14.30u.
Dan is ze rond 17.30u chagerijnig en moe. Dan zet ik haar voor sesamstraat en ga snel koken. Ze ligt dan rond 19.15u weer op bed.

Niet ideaal, maar zoals al beschreven, ze weigert echt. Zijn er kinderen die dit een tijdje gedaan hebben en weer naar 2 slaapjes zijn gegaan??

Liefs Reneke

hey reneke

nathali heet heel lang maar 1 slaapje gehad.
ze wilde gewoon niet meer slapen.dit is echt een paar maanden zo gegaan.
en opeens wilde ze weer 2 keer per dag slapen.
(nathalia is een beetje omgekeerde wereld whahahahha)
ik luister maar naar haar. zij bepaalt hier echt haar slaap ritme.zelf ga ik ook slapen als ik moe ben.
of dat nou om8 uur savonds of om 3 uur snachts is.
en id, ook nathalia kan heel shaggo zjn als ze moe is, maar niet wilt slapen
(of idd dat het bv etenstijd is, en ik het nog even een haf uurtje rek)

zal ook wel weer over gaan voordat ze een jongetje wordt :p whahahaha

liefs, do

Hoi, dat is nogal verschillend per kind. Ligt eraan of je kind de ochtend goed kan doorkomen. Leah doet vanaf een maand of 11 nog maar 1 slaapje op een dag. Ik breng haar rond 12.00 naar bed en vaak slaapt ze dan 2-3 uur. En dan gaat ze 's avonds om 19.00 uur ook weer naar bed. Dat houdt ze goed vol.

Hoi,

Daar is niet echt wat van te zeggen, mijn jongste is nu 17mnd en slaapt soms 1 soms 2x
Wel doet hij vaker 2slaapjes in 1,,haha dan slaapt hij van 10 tot 15-16 uur ofzo, maar aangezien hij ook altijd van 19.30 tot 7 slaapt, laat ik hem lekker liggen.

Gr MJ

Terug
Bovenaan