Wanneer gaan jullie van 4 naar 3 flessen?

A

Anoniem

Guest
Mijn zoontje Max is 6 1/2 maand en ik vraag me af wanneer jullie ongeveer van 4 naar 3 flessen voeding zijn gegaan.  Op dit moment ziet Max zijn dagmenu er  als volgt uit:

8.00 uur : 200cc melk met bambix
10.30 uur : fruithapje
12.00 uur  : 200cc melk en broodkorstje (nog in wenfase met het eten van brood)
15.00 uur : koekje met wat te drinken
17.30 uur  : groente en toetje
19.00 uur : 200cc melk

Ik heb zelf het idee dat ik eigenlijk iets te vroeg die vierde fles niet meer geef maar Max vindt zijn  tussendoortjes zo lekker dat ik hem dat niet wil  ontnemen  en dit  menu + een vierde fles melk lijkt me weer iets te veel van het goede.    

Ik ben dus erg benieuwd hoe het dagmenu van jullie kleintjes eruit ziet.

Groetjes Jo

Ik laat mijn ventje zelf bepalen wat hij wil hebben. Hij is nu 9 maanden en sinds vier dagen weigert hij de avondfles...hij krijst, duwt um weg en drinkt werkelijk niks. O.k. stoppen met die fles dus. Nu krijgt hij om 18 uur een bord pap en voordat 'ie naar boven gaat nog een klein Danoontje ;)
Hij geeft zelf wel aan wanneer het genoeg is, en wanneer je kind tevreden is , laat het lekker zo, joh. Hij is nog zo klein en zoals ik je schema bekijk doet 'ie het toppie :)

Groetjes, vonneg

Vera kreeg tot voor kort nog vier flessen van 210/7schepjes. Maar ze dronk steeds  maar de helft op. Ik ben dus sinds vandeweek overgegaan op drie flesjes melk per dag. Haar schema ziet er nu ongeveer zo uit:

8.00 uur: opvolgmelk (210 water/7 schepjes)
10.30 uur: fruithapje met een halve liga er door
12.30 uur: opvolgmelk (210 water/7 schepjes)
15.30 uur: smulkoekje of rijstewafeltje met wat diksap
17.30 uur: groentehapje en evt. wat diksap naar behoefte
19.30 uur: opvolgmelk (210 water/7 schepjes) met drie schepjes rijstebloem.

Het lijkt erop dat de flesjes die ze nu krijgt wel voldoende zijn. Ze drinkt ze in ieder geval op. Je merkt dus zelf aan je kleintje of hij of zij genoeg heeft. Vera "plupt" de speen eruit en komt omhoog zo van: "Klaar!".

Groetjes

Terug
Bovenaan